Volkswagen na domačem terenu z električnimi vozili prehitel Teslo

Novice Forbes Slovenija 20. januarja, 2024 09.22
featured image

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je lani na nemškem trgu pri prodaji električnih vozil prehitel vodilnega proizvajalca električnih avtomobilov Teslo.

20. januarja, 2024 09.22

Po podatkih nemškega zveznega urada za motorna vozila (KBA) je bilo lani v Nemčiji na novo registriranih približno 70.600 Volkswagnovih električnih vozil in 63.700 Teslinih, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA).

Število novo registriranih Volkswagnovih vozil se je lani v primerjavi z letom prej povečalo za 11,7-odstotka, medtem ko se je število Teslinih vozil na letni ravni zmanjšalo za devet odstotkov, je pred nekaj dnevi poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Najbolj priljubljeno električno vozilo v Nemčiji je lani s približno 45.800 novimi registracijami ostal Teslin model Y. Tesla je v tem tednu v odziv na izgubo vodilnega mesta spustila cene modela Y v Nemčiji. Cene so nižje tudi v Sloveniji, slovenski kupci pa imajo pred nemškimi tudi prednost državne subvencije. V Nemčiji so se namreč z novim letom subvencije za nakup električnih vozil predčasno iztekle.

Proizvodnja Teslinega modela Y v Gigatovarni v Nemčiji
Tesla modele Y med drugim izdeluje v svoji nemški tovarni Berlin-Brandenburg v Grünhildeju (Foto: PROFIMEDIA)

Rast deleža električnih vozil

Skupno je bilo lani v Nemčiji registriranih okoli 524.200 avtomobilov z izključno električnim pogonom. To je 11,4-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2022. Povsem električna vozila so leta 2023 predstavljala 18,4 odstotka od vseh 2,84 milijona na novo registriranih vozil v Nemčiji, medtem ko je bil leta 2022 ta delež 17,7-odstoten.

Tudi več drugih znamk v lasti koncerna Volkswagen je lani v Nemčiji prodalo znatno več novih popolnoma električnih vozil. Med temi so Audi (30.600), Škoda (23.500), Seat (17.500) in Porsche (5.700). Celotna skupina Volkswagen je imela lani v Nemčiji 28-odstotni tržni delež na novo registriranih električnih vozilih.

Tesli na tretjem mestu sledi skupina Stellantis – ki vključuje znamke Citroen, Fiat, Peugeot in Opel – s skoraj 71.300 na novo registriranimi električnimi avtomobili.

Čeprav so bile znamke kitajskih proizvajalcev bistveno manj prisotne, je njihov delež na nemškem trgu v zadnjih letih močno narasel. Trenutno znaša devet odstotkov. To je dvakrat več kot leta 2022 in osemkrat več kot leta 2021, nemško agencijo dpa povzema STA.