Bodo Applova virtualna očala ostala brez ključnih aplikacij?

Tehnologija Forbes Slovenija 19. januarja, 2024 12.48
featured image

Youtube, Spotify in Netflix pravijo, da njihove storitve ne bodo dostopne na težko pričakovanih Applovih očalih za virtualno resničnost. Uporabniki jih bodo morali najti prek spletnega brskalnika.

19. januarja, 2024 12.48

V sredo je pretočni velikan Netflix sporočil, da njegove aplikacije ne bo moč najti na Applovih očalih za mešano in virtualno resničnost Vision Pro. Dan kasneje sta se mu pridružila še največja video platforma na svetu, Googlov Youtube, in največja platforma za pretakanje glasbe Spotify, poroča Bloomberg.

To je precejšnja težava za Apple. Ravno zabavna ponudba je ključna pri trženju novega izdelka, ki se bo prodajal po visoki ceni 3.499 dolarjev (3.216 evrov). Apple trži očala kot platformo za igranje igric, gledanje videov in komunikacijo, čeprav razmišljajo tudi o drugih možnih aplikacijah.

Razvijalci aplikacij imajo sicer dve možnosti za vključitev v nabor ponudbe Vision Pro. Lahko razvijejo posebno aplikacijo za operacijski sistem očal visionOS, ali pa Apple omogoči avtomatičen prenos že obstoječe aplikacije za iPad. S tem Apple želi razvijalcem čim bolj olajšati sodelovanje in poskrbeti za čim širšo ponudbo zabavnih aplikacij.

Vsa tri tehnološka podjetja so dejala, da bodo uporabniki Applovih očal lahko dostopali do njihovih storitev le prek spletnega brskalnika. Nobeno od treh podjetij torej ne razvija ločene aplikacije, niti ne nameravajo dovoliti prenosa obstoječe aplikacije iz iPada.

Očala za virtualno resničnost Apple Vision Pro
Očala za virtualno resničnost Apple Vision Pro se tržijo kot zabavna platforma, a naj bi imela aplikacije tudi v zdravstvu in izobraževanju (Foto: PROFIMEDIA)

Manjka tudi tekmec Meta

Čeprav je Spotify največja platforma za glasbeno pretakanje, ima Apple na tem področju na voljo tudi lastno ponudbo z Apple Music. Hujša je izguba Youtuba in Netflixa, ki sta vodilna na področju video vsebin. Youtube je bil v času lansiranja iPada leta 2010 ena prvih vnaprej inštaliranih aplikacij na napravi. YouTube, Spotify in Netflix še naprej ponujajo svoje aplikacije na iPhonih in iPadih.

Očala za virtualno resničnost je razvil tudi Applov tekmec Meta Platforms. Netflix ponuja aplikacijo na njihovih očalih Quest, prav tako Youtube. Spotifyjeva aplikacija ni dostopna na očalih Quest.

Aplikacije podjetja Meta, med njimi družbeni omrežji Facebook in Instagram ter sporočilna platforma WhatsApp, za zdaj niso vključena v nabor aplikacij za Vision Pro. A po pisanju Bloomberga bi se to do lansiranja očal lahko še spremenilo. Očala Vision Pro bo Apple predvidoma lansiral 2. februarja, prednaročila pa bo začel sprejemati že ta petek.

Izvršni direktor Appla Tim Cook
Očala Vision Pro za Apple in njenega direktorja Tima Cooka predstavljajo prvo novo kategorijo produkta od pametnih ur leta 2015 (Foto: PROFIMEDIA)

Uporaba v zdravstvu in izobraževanju

Očala Vision Pro naj ne bi bila namenjena le zabavi, še piše Bloomberg. Druge načine uporabe in priložnosti za rast sta v videu zaposlenim predstavila vodilna pri projektu Vision Pro Mike Rockwell in Alan Dye. Kot je dejal Rockwell, bi se očala lahko uporabljala v zdravstvu, usposabljanju in izobraževanju.

“Pogosto se kirurgi med operacijo trudijo gledati zaslone, na katerih so vidne razpršene informacije,” je dejal Rockwell, podpredsednik projekta. “Apple Vision Pro bi lahko združil vse to in upam, da bi s tem izboljšal izide za bolnike.”

Zaposleni pri Applu bodo imeli pri nakupu očal 25-odstotni popust, še poroča Bloomberg.