Prihodki trgovin v prvih desetih mesecih za petino manjši kot lani

Novice Aljoša Črnko 27. oktobra, 2023 12.03 > 27. oktobra, 2023 12.13
featured image

Septembra so se prihodi od prodaje v trgovini prvič po marcu zvišali. A kljub temu ostajajo občutno manjši kot lani.

27. oktobra, 2023 12.03 > 27. oktobra, 2023 12.13

Prihodek od prodaje v trgovini na drobno se je septembra na mesečni ravni zvišal, a ostaja manjši kot v istem obdobju lani, ugotavlja državni statistični urad (Surs).

Do mesečnega zvišanja prihaja po petih mesecih upada – prihodki od prodaje so namreč padali od marca.

Na aktualne razmere je že v sredini oktobra opozorila predsednica Trgovinske zbornice Slovenija (TZS) Mariča Lah. Na strateški konferenci o trgovini je spomnila na težavne makroekonomske dejavnike, ob tem pa izpostavila, da se je realni prihodek v trgovini na drobno lani povečal, a manj, kot so se trgovcem povečali odhodki.

Za tekoče leto je navedla, da prihodek panoge zaostaja za prihodkom v enakem obdobju lani že za petino.

Z navedbami predsednica TZS sovpadajo ostali podatki državnih statistikov. Septembra je bil realni prihodek od prodaje nižji za 17 odstotkov, kar Surs pripisuje 29,6-odstotnemu upadu prihodka v trgovini z motornimi gorivi.

V trgovini na drobno brez motornih goriv pa se je realni prihodek znižal za 7,1 odstotka. Za 11,3 odstotka nižji je bil tudi v trgovini z neživili in trgovini z živili, kjer je upadel za 1,6 odstotka.

Lah: Kupci postajajo vse bolj preudarni

Mariča Lah je glede upada prihodkov od prodaje poudarila inflacijo, zaradi katere so trgovci primorani iskati ravnovesje med cenami, ki jih ohranjajo konkurenčne, in kakovostjo.

Dodala je tudi, da so razmere pripeljale do sprememb potrošniških navad.

Kupci, tako Lah, postajajo vse bolj preudarni in primerjajo informacije. "Cena ponovno postaja glavno vodilo pri nakupih," je dejala in opomnila, da kupci vedno bolj povprašujejo po trgovinskih blagovnih znamkah, hkrati pa so bolj dovzetni za akcije.