Neuradno: razrešen mož, ki bedi nad državnimi naložbami v ceste
Vršilka dolžnosti direktorice direkcije RS za infrastrukturo Karmen Praprotnik je po naših informacijah razrešila direktorja sektorja za investicije v ceste Tomaža Willenparta. Novica je povzročila razburjenje med župani.
Razlog menjave vodje sektorja za naložbe v ceste na Direkciji RS za infrastrukturo Tomaža Willenparta za zdaj ni znan, prav tako ne, kdo ga bo nasledil. Odgovor direkcije čakamo.
Neuradno se je menjava zgodila v okviru reorganizacije. Na direkciji naj bi Willenpartovo sekcijo združili z evropskimi projekti, njegovo delovno mesto pa ukinili. Kot novi vodja združenega oddelka se neuradno omenja Alojzij Boh, ki zdaj na direkciji vodi sektor za planiranje.
Novica, da so ga razrešili, je vsaj med nekaterimi župani po naših informacijah sprožila nejevoljo. Willenpart naj bi veljal za precej operativnega človeka. Pred dnevi je na primer na Bledu reševal zagato z novim prometnim režimom v času del na prometno precej obremenjeni cesti, ki bodo predvidoma trajala do konca aprila.
Podpisal referenco, ki je ne bi smel?
Portal Necenzurirano je leta 2021 Willenparta omenjal v zvezi z nepravilnostmi pri izbiri izvajalca za projekt nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem.
Namreč, konzorcij gradbenih podjetij Kolektor Koling, SŽ-ŽGP, GH Holding, Gorenjska gradbena družba (GGD), je, da je dobil ta projekt, moral predložiti referenco za gradnjo predora. To je zagotovil GGD, a je neznani prijavitelj kasneje podal ovadbo na policijo.
Gorenjski gradbinec je namreč zgradil le del predora. Prvih 400 metrov je zgradilo Primorje, ki je šlo nato v stečaj, gradbišče pa je prevzel GGD. Ta ni imel izkušenj z gradnjo predorov, posel pa je dobil po zaslugi reference češkega partnerja OHL ter zgradil preostalih 300 metrov.
Direkcija za infrastrukturo pa naj bi družbi priznala referenco kar za celotni predor. Potrdilo o referenci je v imenu direkcije podpisal Willenpart, je poročal Necenzurirano. Odgovor policije, kako se je nadaljeval ta primer, še čakamo. Poudarimo, da ni jasno, ali je razrešitev kakorkoli povezana s tem primerom.
Močen naložbeni cikel
Razrešitev prihaja tudi v času, ko je Slovenija sredi močnega naložbenega cikla v cestno infrastrukturo. Samo na postavki direkcije je bilo lani v proračunu za naložbe v ceste predvidenih 367 milijonov evrov, letos pa 256 milijonov evrov. V tem segmentu poteka tudi veliko evropskih projektov, tako da je denar še na drugih postavkah. Poleg tega je v teku popoplavna obnova, kjer ima direkcija prav tako pomembno vlogo.