Kaj se dogaja z Rimčevimi robotiziranimi taksiji v Zagrebu?

Novice Marko Rabuza 27. novembra, 2023 16.44
featured image

Podjetje Project 3 Mobility, za katerim stoji Mate Rimac, po poročanju Indexa po dveh letih in pol še vedno ni predstavilo prototipa avtomatiziranega taksija.

27. novembra, 2023 16.44

Podjetje Project 3 Mobility je prejelo 179,5 milijona evrov nepovratnih sredstev iz evropskega programa nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost za projekt samovozečega taksija, ki naj bi vozil po ulicah Zagreba.

A pri projektu, za katerim stoji znani hrvaški podjetnik Mate Rimac, se zapleta, poroča hrvaški Index. Od leta 2021, ko je na vrata podjetja potrkalo ministrstvo za promet, ki ga vodi Oleg Butković, še vedno niso predstavili niti prototipa.

Kot poroča Index, v trenutku, ko so bili vključeni v program Nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost, sploh niso imeli izdelane študije izvedljivosti.

Na predstavitvi projekta ni bilo prototipa samovozečega vozila na električni pogon, ampak so ga upravljali prek daljinskega vodenja. Kot so sporočili iz podjetja, so predstavnikom vlade pokazali “predstavitveno vozilo, ki nima funkcionalnosti vozila, ampak je narejeno za predstavitvene namene”.

Dolgo časa čakali na odobritev

V podjetju Project 3 Mobility so kot glavni razlog, da po dveh letih in pol še vedno nimajo prototipa vozila, ki naj bi najprej vozili po ulicah hrvaške prestolnice, navedli, da so čakali na odobritev EU, s čimer se je projekt uradno začel.

Tudi vlada Andreja Plenkovića je Evropsko komisijo zaprosila za preložitev projekta robotskega taksija, pri čemer je navedla isti razlog – počasna birokracija EU, poroča Index in dodaja, da sicer vladni dokument kaže, da bi lahko na razvoju delali že od maja 2021 in da ne bi bilo treba čakati na odobritev EU.

Mate Rimac
(Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL/BOBO)

Med vlagatelji tudi Katarci in Savdijci

Podjetje Project 3 Mobility je sicer edino hrvaško zasebno podjetje, ki je upravičenec v evropskem mehanizmu nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost. V podjetju so se zavezali, da lahko v nekaj letih ustvarijo avtonomno vozilo pete stopnje, kar pomeni, da ga popolnoma nadzoruje umetna inteligenca, medtem ko voznik ne počne čisto nič.

Po podatkih iz prijave se bodo takšna avtonomna vozila uporabljala kot taksiji in bodo integrirana v javni zagrebški promet, je poročal Index. Predvideni skupni stroški projekta so znašali 452 milijonov evrov, od tega je bilo predvidenih 197 milijonov evrov javnih sredstev. Razliko naj bi po uradnem dokumentu pokrili zasebni vlagatelji, med katerimi so po informacijah Jutarnjega lista tudi Katarci in Savdijci.

Podjetje: Časovnica se ne spreminja

Po Zagrebu naj bi 700 avtonomnih električnih vozil začelo voziti leta 2025. Ob tem Index še navaja, da bi morali že lani odpreti Center mobilnosti in začeti izdelovati prototipe za preverjanje in oblikovati linijo za serijsko proizvodnjo, vendar ga za zdaj niso odprli, prav tako pa še vedno ne obstaja niti en prototip vozila.

“Podjetje je šele konec maja prejelo odobritev projektne podpore Evropske komisije in ta odobritev velja za uradni začetek del na glavnih projektnih aktivnostih. Čakanje na odobritev je trajalo skoraj dve leti, na Hrvaškem pa še nobeno podjetje ali institucija nikoli ni opravila tako podrobnega postopka,” so v Project 3 Mobility zapisali v odgovoru, v katerem so poudarili, da je cilj še vedno leto 2026, ko bodo zagnali storitev s polno funkcionalnostjo.