Redek ferrari prodan na dražbi za 51 milijonov dolarjev

Dobro življenje Jan Artiček 13. novembra, 2023 23.00
featured image

Na novembrski dražbi hiše Sotheby's RM je bil prodan ferarri iz leta 1962, s katerim je nekoč dirkala Ferrarijeva tovarniška ekipa.

13. novembra, 2023 23.00

Ferrari 330 LM/250 GTO se je na dražbi v New Yorku prodal za 51 milijonov dolarjev (slabih 47 milijonov evrov), kar je nižje od pričakovanj dražbene hiše Sotheby’s RM. Hibrid dveh različnih modelov in eden od le dveh avtomobilov, s katerima je tekmovala dirkalna ekipa Scuderia Ferrari, je zamišljen kot model 330 LM, videti pa je skoraj identično kot model 250 GTO.

Pri Sotheby’su so vrednost avtomobila pred dražbo ocenili na 60 milijonov dolarjev. Zadnjič je bil prodan leta 1985 za pol milijona dolarjev, poroča Wall Street Journal. Leta 1964 ga je prvič prodal Ferrari sam, in sicer za šest tisoč dolarjev.

Z zadnjo dražbo, ki je trajala manj kot 20 minut, je postal najdražji ferrari, kadarkoli prodan na dražbi. Doslej je ta rekord držal Ferrari 250 GTO iz leta 1962, ki je bil prodan za 48,4 milijona dolarjev (45,2 milijona evrov) leta 2018.

Pri Sotheby’s RM niso razkrili, kdo je bil kupec.

Ferrari, avtomobil, dražba
330 LM ima v nasprotju z modelom GTO štirilitrski namesto trilitrski motor, pa tudi daljšo talno ploščo in večjo izboklino na maski motorja. (Foto: SOTHEBY’S RM)

Ferrari 250 GTO že več kot desetletje velja za enega najbolj zaželenih in dragih avtomobilov na svetu. Najdražji avtomobil, kadarkoli prodan na dražbi, pa je lani postal Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, za katerega je kupec odštel 143 milijonov dolarjev.

Dirkalne posebnosti

330 LM ima v nasprotju z modelom GTO štirilitrski namesto trilitrski motor, pa tudi daljšo talno ploščo in večjo izboklino na maski motorja. Avtomobil je bil izdelan v skladu s spreminjajočimi se dirkaškimi predpisi FIA.

Le prva dva primerka 330 LM si karoserijo, ki so jo izdelali pri Pininfarini, delita z modelom GTO. Kasnejši modeli so ohranili podoben nos, vendar je bila preostala karoserija bolj podobna modelu 250 Lusso, piše Forbes.

Ekipa Scuderia Ferrari je s šasijo številka 3765, ki je šla na dražbo novembra, dosegla prvo mesto v svojem razredu in drugo mesto v skupnem seštevku na dirki 1.000 kilometrov Nürburgringa leta 1962. Isto leto je avto tekmoval na dirki 24 ur Le Mansa. Te ni končal in je zasedel sedmo mesto.

Avtomobil je brez tekočin tehtal 950 kilogramov in je imel deklarirano največjo hitrost 280 km/h.