Potrebujete iskren nasvet o vašem izgledu? Kitajci imajo aplikacijo za vas

Tehnologija Forbes Slovenija 24. marca, 2024 12.22
featured image

Kitajska aplikacija Xiaohongshu z brutalno iskrenostjo privablja mlade zahodne uporabnike, ki jim je dovolj lažnih pohval in toksičnih komentarjev na družbenih omrežij.

24. marca, 2024 12.22

Družbena omrežja so pogosto polna lažnih komplimentov ali zlobnih zbadanj. Mnogi mladi uporabniki se zato obračajo h kitajski aplikaciji Xiaohongshu, ki obljublja brutalno iskrene, a dobromisleče nasvete o vašem videzu in drugih poizvedbah.

Aplikacija z več kot 300 milijoni mesečnih uporabnikov je zmes med Instagramom in Redditom, poroča Wall Street Journal (WSJ). Luč sveta je ugledala v Šanghaju leta 2013 kot aplikacija za kitajske popotnike, ki iščejo nakupovalne nasvete. Razvila se je v pravo enciklopedijo za vse, ki iščejo lepotne, nakupovalne, potovalne in življenjske nasvete.

Xiaohongshu v kitajščini pomeni mala rdeča knjiga. Aplikacija se v svojem imenu sklicuje na slavno knjigo izbranih govorov kitajskega voditelja Maa Zedonga. Toda uporabniki platforme ne povezujejo z maoizmom: ime sporoča cilj aplikacije, da postane biblija za vprašanja o življenjskem slogu, kot je Maova knjiga postala ideološka biblija.

Aplikacija Xiaohongshu
Aplikacija Xiaohongshu je na voljo tudi zahodnim uporabnikom (Foto: PROFIMEDIA)

Pozornost mladih Zahodnjakov

Kitajska aplikacija je vse bolj popularna med mladimi uporabniki družbenih omrežij na Zahodu, predvsem v ZDA, še piše WSJ. Privablja jih neposrednost nasvetov, ki je bolj značilna za kitajsko kulturo. Na zahodnih družbenih omrežjih namreč prepogosto naletijo bodisi na toksične komentarje, bodisi na prazne pohvale.

“Ljudje so dandanes tako politično korektni, da se bojijo povedati, kar mislijo, v strahu, da bi jih družba izobčila,” je za WSJ dejala Candise Lin, ki za svojih skoraj dva milijona sledilcev na TikToku, Instragramu in Youtubu snema razlagalne videoposnetke o kitajskih trendih na družbenih omrežjih. Na Kitajskem so ljudje bolj neposredni, včasih celo brutalno iskreni, a mislijo dobro, je dejala Lin, ki je pred 20 leti emigrirala s Kitajske v Kalifornijo.

WSJ je govoril tudi z drugimi zahodnimi uporabniki aplikacije. Na Poljskem je 25-letna študentka veterine Arna Guðlaugardóttir iskala nasvete za urejanje pričeske. Uporabniki Reddita so ji svetovali, naj gre na lepotno operacijo, uporabniki male rdeče knjige pa, da bi morala opustiti svojo črno garderobo in nositi več nevtralnih roza barv, da bi osvetlila svojo polt. Priporočali so frufru, da bi zmanjšala vpliv relativno velikega čela.

V ZDA je 22-letna Zaria MaBon, ki moderira spletni forum na temo življenjskega sloga, odkrila aplikacijo pred tremi leti. Tam je prosila za nasvete o slogu oblačenja in se pripravila na rasistične opazke, ki jih je bila vajena z drugih platform. Toda prejela je neposredne komentarje, ki so dejansko skušali biti v pomoč. Eden od uporabnikov ji je predlagal uporabo močnejšega črtala za oči in več maskare, da bi poudarila svoje trepalnice.

“To je bilo prvo mesto, kjer nisem dobila zlobnih komentarjev,” je za WSJ dejala MaBon.

Aplikacija Xiaohongshu
Xiaohongshu ima sedež v Šanghaju (Foto: PROFIMEDIA)

Kako deluje?

Uporabniki, ki držijo znak s kitajskimi pismenkami “tingquan”, kar pomeni poslušanje nasvetov, vabijo druge uporabnike, naj ocenijo, kako bi oseba lahko izboljšala videz. Komentatorji lahko pišejo nasvete, objavljajo pa tudi slike frizur ali mode. Včasih celo uredijo fotografije iskalcev nasvetov, da pokažejo, kako bodo videti z izboljšanim slogom.

Objave s ključnikom tingquan so zbrale že več kot pol milijarde ogledov na Kitajskem in v tujini.

Toda uporabniki izven Kitajske ne morejo v celoti izkoristiti platforme. Ta ne vključuje vgrajenega orodja za prevajanje, denarnico v aplikaciji pa je mogoče povezati samo s kitajskimi plačilnimi sistemi.