Google opozarja uporabnike: brišejo nekatere račune in blokirajo sporočila

Tehnologija Marko Rabuza 29. februarja, 2024 18.14
featured image

Google je potrdil več pomembnih sprememb, ki bodo letos vplivale na njihove uporabnike spletne pošte Gmail.

29. februarja, 2024 18.14

Med najpomembnejšimi spremembami, ki jih Google za uporabnike napoveduje letos, bo brisanje neaktivnih računov in onemogočanje pošiljanja množičnih elektronskih sporočil.

Brisanje računov je tehnološki velikan napovedal pred meseci, čiščenje pa je že začel konec lanskega leta. Na udaru so neaktivni računi, v katere se uporabniki niso vpisali najmanj dve leti.

Z neaktivnih računov bo izbrisana vsa vsebina, vključno s slikami, elektronskimi sporočili in dokumenti.

Google se je za ta korak odločil zaradi varnosti, saj je pri starejših neaktivnih računih veliko večja verjetnost vdora, saj so običajno zaščiteni s slabšimi gesli in lahko nimajo vključene dvostopenjske avtentikacije. Vsem računom, ki jim grozi izbris, in njihovim rezervnim elektronskim naslovom Gmail pošilja obvestila.

Kako lahko preprečite izbris

Izbris svojega računa in podatkov lahko preprečite na zelo enostaven način – prijavite se v vse Googlove račune, ki so vam pomembni in jih potrebujete. Tako jih boste imeli še dve leti, preden bo spet pretila nevarnost, da jih bo Google izbrisal.

Google je ob brisanju neaktivnih računov napovedal tudi večji nadzor in zavračanje nekaterih elektronskih sporočil, ki jih pošiljajo množični pošiljatelji. V največji meri gre za promocijska sporočila.

Neil Kumaran, ki je pri Googlu zadolžen za varnost storitev v Gmailu, je lanskega oktobra napovedal, da po novem od množičnih pošiljateljev zahtevajo dodatno preverjanje avtentikacije. S tem želijo zaščititi uporabnike pred nezaželenimi marketinškimi sporočili in zlonamerno programsko opremo. Uporabniki zato lahko prejmejo sporočilo, da pošta določenega pošiljatelja ni prikazana in je blokirana, ker pošiljatelj ni izpolnil avtentikacije.

Kdo mora biti pozoren pri blokiranju sporočil

Kumaran je že leta 2022 napovedal, da bodo morala vsa elektronska sporočila, ki bodo poslana na naslove Gmail, vsebovati določeno obliko avtentikacije. Po uvedbi tega ukrepa so opazili za 75 odstotkov manj takšnih sporočil, poroča Forbes.

Omenjeni ukrep zadeva uporabnike, ki pošljejo več kot 5.000 elektronskih sporočil na dan. Ob avtentikaciji morajo tudi omogočati odjavo od sporočil z enim klikom.

Nova pravila prinašajo rezultate

Nova pravila kažejo rezultate, so prepričani v Googlu, saj so v zadnjem obdobju blokirali več kot milijardo zlonamernih sporočil, še preden so bila dostavljena, poroča Forbes.

“Zaradi novih strogih pravil za razvrščanje neželene pošte in zahtev po odjavi se bo veliko blagovnih znamk, ki se držijo tradicionalnih taktik pošiljanja elektronske pošte, soočilo z motnjami pri dostavi, izgubo prihodkov in morebitno izgubo ugleda,” je za Forbes dejala podpredsednica v podjetju Sinch, specializiranem za komunikacijo s strankami Kate Nowrouzi.