Znana kozmetična trgovina se je znašla v finančnih težavah

Posel Forbes Slovenija 14. februarja, 2024 14.55
featured image

Britanski kozmetični trgovec The Body Shop, ki ima trgovine tudi v Sloveniji, je začel z insolvenčnim postopkom. Na nitki visijo delovna mesta.

14. februarja, 2024 14.55

Britanska družba The Body Shop po menjavi lastnika in daljšem obdobju finančnih izzivov začenja insolvenčni postopek. Ni še znano, kaj se bo zgodilo z okrog 200 trgovinami in dva tisoč zaposlenimi v britanskem podjetju, a po poročanju BBC-ja mnogim trgovinam na Otoku grozi zaprtje, delavcem pa izguba službe.

Lastnik podjetja, evropski sklad zasebnega kapitala Aurelius, je postopek sprožil nedolgo po novembrskem nakupu podjetja. Kot razlog so navedli slabo prodajo v božičnem času. Za upravitelja postopka je bila imenovana družba FRP, ki bo skušala vzpostaviti “bolj okretno in finančno stabilno poslovanje v Združenem kraljestvu.”

Pričakuje se, da bo upravitelj poskušal znatno znižati stroške, tudi za nepremičnine oziroma najemnine, piše BBC.

Kozmetična trgovina The Body Shop
Trgovine The Body Shop so nekdaj slovele po dobri atmosferi, danes predvsem po visokih cenah (Foto: PROFIMEDIA)

Zlati časi

The Body Shop je leta 1976 ustanovila Anita Roddick, ki je s prodajo kozmetičnih izdelkov začela iz ene trgovine v Brightonu. Trgovina je hitro postala priljubljena zaradi poudarka na naravnih sestavinah, recikliranju embalaže in nasprotovanju testiranju na živalih.

Ob vstopu na borzo leta 1984 je bilo podjetje, ki ga je Roddick začela s štiri tisoč funti, vredno 80 milijonov funtov (93,8 milijona evrov). Podjetje ima danes sedež v Londonu, trgovine pa so stalnica britanskih nakupovalnih avenij.

Vrhunec popularnosti je The Body Shop doživel v 80. in 90. letih prejšnjega stoletja, ko so ga obiskovale predvsem najstnice. A skozi leta in menjave lastnikov je znamka postopno izgubila stik z mlajšo generacijo. Tudi mnoge nekdanje oboževalke, ki so sedaj odrasle, so zaradi cenejših alternativ obupale nad znamko.

Ustanoviteljica The Body Shop Anita Roddick
Ustanoviteljica The Body Shop Anita Roddick je začela s štiri tisoč funti in podjetje prodala za 652 milijonov funtov (Foto: PROFIMEDIA)

Menjave lastnikov

Roddick je leta 2006 znamko prodala kozmetičnemu velikanu L’Oreal za 652 milijonov funtov (764 milijonov evrov). S tem je ustanoviteljica skupaj z možem zaslužila okrog 130 milijonov funtov (152 milijonov evrov). Toda le leto dni kasneje je pri 65 letih umrla.

L’Oreal je deset let kasneje podjetje prodal brazilski družbi Natura za 880 milijonov funtov (dobro milijardo evrov). Novembra lani je ta The Body Shop prodala skladu Aurelius za 207 milijonov funtov (243 milijonov evrov), kar je manj kot četrtina prvotne kupnine.

Kozmetična trgovina Lush
Kozmetična trgovina Lush, ki jo vodi soustanovitelj Mark Constantine, je poznana po barvitih izložbah in dišečih kroglicah za kopeli (Foto: PROFIMEDIA)

Prihod konkurence

Medtem ko so si lastniki podajali nekdaj kultno znamko, so tekmeci ujeli priključek. Glavni tekmec je postalo podjetje Lush, ki mlade kupce privablja z barvitimi izložbami dišav, obraznih mask in kroglic za kopeli. Ali Rituals, ki svojo znamko upešno trži s pomočjo vplivnežev na družbenih omrežjih, kot je TikTok.

Nenazadnje je tudi britanska lekarniška in lepotna veriga Boots, pa tudi več verig supermarketov, začelo ponujati kozmetične izdelke iz naravnih in trajnostnih materialov, po čemer je nekoč slovel The Body Shop.

Po oceni FRP se znamka sooča s “težkim maloprodajnim okoljem”, tako kot druge trgovine, saj imajo stranke manj denarja na razpolago, spletna prodaja na drobno pa se je v zadnjih letih okrepila.

The Body Shop ima dve trgovini tudi v Sloveniji. Ena se nahaja v nakupovalnem središču Supernova na Rudniku v Ljubljani, druga pa v mariborskem Europarku. Lastnik franšize je v Murski Soboti registrirano podjetje Avanzo d.o.o.