Izvedeli smo: Veliki slovenski trgovski prevzem se seli v Bruselj
O koncentraciji dveh trgovcev pri nas, Mercatorja in Engrotuša, bo presojal evropski varuh konkurence, je za Forbes Slovenija potrdil Andrej Matvoz, direktor agencije za varstvo konkurence.
Največjemu slovenskemu trgovcu Mercator, ki je v spopadu za Engrotuš premagal nemški Rewe, manjka le še zelena luč agencije za varstvo konkurence (AVK) za dokončen prevzem petega največjega trgovca pri nas. A se bo postopek, ki ga je bilo pričakovati v nekaj mesecih, zdaj zavlekel.
Kot je za Forbes Slovenija potrdil neuradno pisanje Dnevnika direktor agencije za varstvo konkurence Andrej Matvoz, so vlogo Poslovnega sistema Mercator, s katero je priglasil koncentracijo s podjetjem Engrotuš oktobra lani, zavrgli. Zdaj se presoja seli pred evropskega varuha konkurence.
Zakaj bo o združitvi presojal Bruselj
Zakaj se je slovenski varuh konkurence odločil za takšno potezo? “Ker koncentracija dosega razsežnosti Skupnosti,” je povedal Matvoz, ki je sicer na dopustu in več ni želel govoriti. To pomeni, da so preseženi pragovi za razsežnost Skupnosti in jo presoja Evropska komisija. Za to morata biti izpolnjena dva pogoja:
1. vsa udeležena podjetja na svetovnem trgu skupno ustvarijo več kakor pet milijard evrov skupnega prometa,
2. skupni promet na trgu EU vsakega od vsaj dveh udeleženih podjetij presega 250 milijonov evrov, razen če vsako od udeleženih podjetij ustvari več kakor dve tretjini svojega skupnega prometa na trgu EU v eni in isti državi članici.
In prav v drugi točki najbrž tiči razlog za odločitev agencije, saj oba trgovca presegata ta prag. Zdaj bo moral Mercator koncentracijo priglasiti na evropsko instanco. V trgovski družbi glede poteze AVK in nadaljnjih korakov Mercatorja pravijo le: “Regulatornih postopkov ne moremo oziroma ne smemo komentirati.”
Zakaj prevzem Tuša
S tem se bo po ocenah čakanje Mercatorja na dokončni prevzem Tuša podaljšalo vsaj za dve leti. Zakaj se je hrvaški lastnik Mercatorja, Fortenova, odločil za ta prevzem? “V primeru povezovanja s Tušem prepoznavamo napredek pri vseh ključnih stebrih,” je novembra lani od podpisu pogodbe o nakupu 100–odsotnega deleža Engrotuša dejal prvi mož Mercatorja Tomislav Kramarić.
Mercator bi z nakupom dosegal tudi druge učinke sinergije. Pod eno streho bi lahko namreč združili logistiko in marketing, neznanka ostaja, ali bodo ohranili Tuševo upravo v Celju.
Med trgovci sicer poteka srdit spopad za kupce. Pred dnevi smo objavili analizo, da sedem trgovcev obvladuje praktično celoten trg maloprodaje z živili. Naši izračuni čez palec kažejo, da bi imela Spar in Mercator vsak po četrtino trga, če bi iz prihodkov izločili prodajo na debelo. Dejanska razlika v tržnem deležu v trgovini na drobno pa bi bila manjša od ene odstotne točke.