Shein že skopiral viralno torbico in si prislužil tožbo

Posel Forbes Slovenija 16. januarja, 2024 19.11
featured image

Japonski proizvajalec hitre mode Uniqlo toži kitajski Shein, ki naj bi prekopiral njihovo izjemno priljubljeno torbico.

16. januarja, 2024 19.11

Japonsko podjetje v tožbi trdi, da nekatere torbice kitajskega proizvajalca hitre mode Shein močno spominjajo na njihovo torbico, ki je dobila vzdevek “Mary Poppins”, saj spominja na čarobno torbico, ki jo je nosila junakinja istoimenskega Disneyjevega muzikala, piše BBC.

Kot so sporočili iz japonskega podjetja Fast Retailing, ki je lastnik podjetja Uniqlo, so tožbo proti japonski enoti Sheina ter njihovima dvema podružnicama vložili konec lanskega decembra.

Od podjetja Shein zahtevajo, da kopijo torbice nemudoma umakne iz prodaje. Prav tako zahtevajo plačilo odškodnine za povzročeno poslovno škodo, katere višina pa ni znana. V tožbi med drugim navajajo, da bi utegnila poteza kitajskega konkurenta zamajati zaupanje v njihovo blagovno znamko, še piše BBC.

TikTok torbico izstrelil med najbolj prodajan izdelek v zgodovini

Torbica japonskega proizvajalca Uniqlo je viralno priljubljenost dosegla predvsem zaradi objav na družbenem omrežju TikTok, kjer so uporabniki objavljali posnetke, koliko stvari lahko spravijo vanjo. Posnetki so dosegli na milijone uporabnikov.

Priljubljena torbica iz najlona, ki v Veliki Britaniji stane približno 15 funtov (dobrih 17 evrov), je takoj postala njihov najbolj prodajan izdelek v zgodovini. Val priljubljenosti pa naj bi s svojo kopijo zdaj želel zajahati tudi kitajski gigant hitre mode.

Shein kmalu na newyorško borzo

Shein je bil ustanovljen leta 2008, preboj pa mu je uspel predvsem v času pandemije covida-19. Takrat so skokovit porast spletnega nakupovanja izkoristili z uspešno marketinško strategijo usmerjeno na družbena omrežja.

Glede na podatke, ki jih navajajo na svoji spletni strani, Shein v vseh svojih enotah v več kot 150 državah po svetu trenutno zaposluje skoraj 10.000 ljudi, še piše BBC. Po nekaterih informacijah naj bi delnice podjetje s sedežem v Singapurju kmalu kotirale tudi na newyorški borzi.

Shein
Foto: PROFIMEDIA

Kitajski gigant že vajen očitkov o kopiranju

Ni sicer prvič, da se Shein sooča z očitki o kopiranju izdelkov. Po družbenih omrežjih so se namreč že nekajkrat pojavile trditve s slikovnimi dokazi nekaterih manjših podjetij o tem, da je kitajski gigant nedovoljeno kopiral njihove izdelke. V Sheinu se vseskozi neomajno branijo z besedami, da spoštujejo pravice intelektualne lastnine drugih oblikovalcev in umetnikov.

Poleg tega se Shein že nekaj časa sooča tudi z vrsto očitkov glede njihovih poslovnih praks. Nizke cene izdelkov sprožajo vprašanja o okoljskem odtisu, prav tako se pojavljajo opozorila o nemogočih razmerah, v katerih naj bi delali zaposleni.

V podjetju tudi te očitke vseskozi zavračajo in pravijo, da oblačila proizvajajo v majhnih količinah. Takšna proizvodnja je, kot trdijo, bolj učinkovita, posledično pa ustvarijo tudi manj odpadkov. Prav tako vseskozi zatrjujejo, da imajo ničelno toleranco do prisilnega dela.

Uniqlo za leto 2024 napoveduje rekordne dobičke

Podjetje Fast Retailing je največji japonski prodajalec oblačil. Prvo trgovino so odprli leta 1984, danes pa imajo po celem svetu okoli 2.500 trgovin. Mnoge od teh tudi na Kitajskem. Podjetje je znano predvsem po praktičnih oblačilih, ki so na voljo v številnih barvnih odtenkih. Njihov asortima je osredotočen predvsem na termo oblačila.

Podjetje je preboj doživelo lani, ko je v treh mesecih ob koncu leta ustvarilo okoli 147 milijard jenov dobička (približno 920 milijonov evrov), kar je več kot v celotnem letu 2022. Skokovito rast dobička je spodbudil predvsem prodor na tuje trge. Podjetje za leto 2024 napoveduje še boljše poslovne rezultate in rekordne dobičke.

Se pa vodstvo podjetja obenem zaveda, da bi se utegnili v prihodnjih letih soočiti tudi z izzivi, povezanimi s podnebnimi spremembami in višanjem temperatur, kar bi lahko vplivalo na prodajo njihovih termo oblačil.