Priljubljena modna znamka ‘spletno nakupovanje v živo’ prinaša tudi v Evropo

Posel Forbes Slovenija 8. junija, 2024 19.56
featured image

Na Kitajskem se je že prijel trend objavljanja nakupovalne izkušnje v živo, španski ponudnik hitre mode pa bo storitev pripeljal tudi v ZDA in Evropo.

8. junija, 2024 19.56

Nakupovanje prek spleta nam lahko prihrani čas, a v spletni trgovini običajno ne dobimo ravno osebne izkušnje. Trend pretakanja nakupovanja v živo na družbenih omrežjih se ponuja kot rešitev, ki združuje najboljše iz obeh svetov. Španska Zara bo po uspehu na Kitajskem izkušnjo ponudila tudi evropskim kupcem.

Novembra lani je Zara na Kitajskem lansirala program peturnih nakupovalnih oddaj v živo, ki se tedensko predvajajo na družbenem omrežju Douyin, kitajski različici TikToka. Te oddaje, ki jih vodijo vplivneži, so po poročanju Reutersa pomagale podjetju povečati prodajo na tamkajšnjem trgu.

“To želimo prenesti v zahodne države, kjer pretakanje v živo ni tako priljubljeno … a rekli smo si, zakaj pa ne – z vidika zabave je to nekakšna evolucija,” je za Reuters dejal tiskovni predstavnik Zare.

Znamka hitre mode Zara
Zara je na Kitajskem v zadnjih petih letih več kot prepolovila število trgovin (Foto: PROFIMEDIA)

Krajše oddaje

Storitev naj bi bila med avgustom in oktobrom na voljo tudi za kupce v ZDA, Združenem kraljestvu in EU. Ni še znano natančno, v katerih evropskih državah bo na voljo. Zara se je odločila, da bo za te regije oddajo v živo gostila na svoji spletni strani in v aplikaciji namesto na družbenih omrežjih. Za to so se odločili, da ohranijo nadzor nad estetiko.

Oddaje v živo se bodo osredotočale na Zarine ženske kolekcije. Vodili jih bosta “dve dobro poznani” osebnosti iz sveta mode, so za Reuters še dejali pri Zari. Oddaje bodo za razliko od kitajskih trajale le okrog 45 minut do ene ure. A kot na Douyinu se bodo lahko gledalci odzivali v realnem času s komentarji in vprašanji.

Na Kitajskem oddaje prikazujejo manekenke v Zarinih oblekah, obutvi in nakitu. Vključujejo tudi sprehode po modni brvi (tako imenovani catwalk) in zaodrske posnetke ličenja.

Zara ni edina

Nakupovalne oddaje so obstajale že pred internetom, na primer dobro poznana prodaja na dom, kjer lahko iz naslanjača prek telefona naročimo izdelek, ki ga na televiziji prodaja voditelj oddaje. A nov trend takšnih oddaj, ki se je razmahnil na spletu in družbenih omrežjih, zaznamuje bolj sproščen in pogovorni ton kot pri oddajah, ki so se osredotočale bolj na prodajo izdelka kot zabavo potrošnika.

Zara ni edina, ki preizkuša nov trend. Med podjetji, ki so se v zadnjih mesecih pridružili platformi TikTok Shop v Združenem kraljestvu, so na primer Asos, Puma in L’Oreal. Marca je svojo pretočno oddajo na Otoku lansiral tudi portal AliExpress, ki ga ima v lasti kitajski velikan spletne prodaje Alibaba.

Trend je najbolj priljubljen na Kitajskem, kjer je spletna trgovina tudi najbolj razširjena. Kar polovico vseh maloprodajnih nakupov Kitajci opravijo prek spleta, pri tem pa se pogosto zanašajo tudi na vplivneže, ki na spletu prodajajo vse od kozmetike do prigrizkov.

Čeprav manj priljubljena je prodaja v živo na družbenih omrežjih prisotna tudi v ZDA in Evropi, kjer lahko spletni kupci najdejo vse od mode do izdelkov za dom ali lokalne hrane. Vplivnica Sassy Jones na primer vsak teden na platformi Facebook Live gosti oddajo, v kateri prodaja nakit in gledalce poziva, naj bodo drzni pri svojem videzu.

Razlika med takšnimi oddajami in promocijskimi objavami vplivnežev je v tem, da lahko gledalci neposredno opravijo nakup izdelka in izkoristijo vse promocije, ki trajajo le v času pretakanja.

Znamka hitre mode Zara
Zara dobrih 60 odstotkov prodaje ustvari v Evropi (Foto: PROFIMEDIA)

Optimizacija fizičnih trgovin

Lastnik Zare Inditex je v prvem četrtletju povečal prodajo za dobrih sedem odstotkov (oziroma dobrih 10 odstotkov ob izravnavi valutnih nihanj) na letni ravni, na 8,2 milijarde evrov. Za 10,8 odstotka se je povečal tudi čisti dobiček, ki je v četrtletju znašal 1,3 milijarde evrov. Podjetje ni razkrilo, koliko bodo vložili v lansiranje pretočnih oddaj, a za letos predvidevajo naložbe v višini 1,8 milijarde evrov, so dejali v letnem poročilu za 2023.

Inditex, ki ima poleg Zare v lasti tudi znamke Pull&Bear, Bershka in Massimo Dutti, v zadnjih letih optimizira svoje fizične trgovine. To vključuje zapiranje nekaterih lokacij in obnove ali razširitve drugih. Lani se je število Inditexovih trgovin po svetu zmanjšalo za dva odstotka, na 5.692 ob koncu leta, a se je prostornina prodajnega prostora povečala za enak odstotek.

Na Kitajskem je Zara v zadnjih petih letih zmanjšala število svojih trgovin s 570 na 192 ob koncu januarja letos. Kljub temu je v prvem četrtletju letos, ki je prvo polno četrtletje, odkar so lansirali pretočno nakupovalno oddajo, povečala prodajo v državi: pri več izdelkih kot lani je razprodala večino številk, kažejo podatki analitične maloprodajne družbe Edited.

“Kar zadeva našo spletno izkušnjo, bomo leta 2024 v ZDA in Združenem kraljestvu začeli s tedenskimi storitvami pretakanja v živo. Skupina še naprej raziskuje nove načine komuniciranja, da bi izboljšala uporabniško izkušnjo, med drugim prek kanalov, kot je Shuffle za Pull&Bear,” so zapisali v letnem poročilu za 2023.