Nekateri se umikajo, ameriška veriga hitre hrane pa krepi prisotnost na Kitajskem

Posel Marko Rabuza 4. decembra, 2023 16.17
featured image

Zakaj za razliko od drugih zahodnih velikanov ameriška veriga hitre prehrane McDonald's krepi svojo vlogo na Kitajskem?

4. decembra, 2023 16.17

Odločitev ameriškega velikana hitre hrane McDonald’s, da prevzame večji nadzor v svoji kitajski podružnici in se agresivno razširi zaradi upočasnjevanja potrošnje in geopolitičnih napetosti, se zdi tvegana, vendar je potencialni donos velik, menijo analitiki, poroča Reuters.

Prejšnji mesec je ameriški proizvajalec hamburgerjev sklenil dogovor o odkupu 28-odstotnega deleža v svojem kitajskem podjetju od skupine Carlyle Group. Tako je svoj delež v podjetju povečal na 48 odstotkov.

Ta poteza je v ostrem nasprotju s prevladujočim trendom mednarodnih korporacij, ki zaradi geopolitičnih in gospodarskih izzivov zmanjšujejo naložbe na Kitajskem ali jih celo v celoti opuščajo, opozarja Reuters.

Prednost, da imajo kitajskega partnerja

Ena od prednosti za McDonald’s je, da je njihov večinski partner na Kitajskem, družba CITIC, in jim zagotavlja politično zaščito na najvišji ravni, izpostavlja direktor podjetja za tržne raziskave Kantar Worldpanel Jason Yu.

“Zelo močan kitajski konglomerat v državni lasti kot partner pomeni, da je podjetje bolj zaščiteno ob geopolitičnih napetostih, kar je zelo pomembno,” je dejal Yu.

McDonald’s ima trenutno 5.500 restavracij na Kitajskem, ta je postala njihov drugi največji trg. Do leta 2028 si želijo podvojiti število restavracij – na 10.000.

Konkurenca?

Tudi McDonald’sovi konkurenti se širijo v tej azijski velesili, poroča Reuters.

Podjetje Yum China, ki med drugim upravlja blagovni znamki KFC in Pizza Hut, ima v državi že več kot 14.000 lokalov.

Med domačimi akterji je Wallace, specializiran za piščančje burgerje, že leta 2021 odprl 20.000 lokalov. Nekoliko mlajši konkurent Tastien, ki je specializiran za burgerje v kitajskem slogu, pa ima več kot 3.500 poslovalnic.

Če se bodo odnosi med Kitajsko in Zahodom poslabšali, lahko optimizem izgine, je dejal Greg Halter, direktor raziskav v svetovalnem podjetju Carnegie Investment Counsel.

“Če se bodo napetosti poslabšale, se lahko zgodi, da ne bo samo McDonald’s, ampak tudi druga podjetja odprodala svoje dejavnosti na Kitajskem, podobno kot se je to zgodilo v Rusiji v zadnjih dveh letih,” je prepričan Halter.

McDonald's
Do leta 2028 si McDonald’s na Kitajskem želi imeti 10.000 restavracij (Foto: PROFIMEDIA)

Digitalizacija in lokalizacija

Yu je dejal, da sta potrebni nadaljnja digitalizacija in lokalizacija, zadnja je po njegovem ključna za osvojitev okusov v kitajskem sektorju restavracij, vrednem 140,2 milijarde dolarjev (129,5 milijarde evrov).

Čeprav je meni McDonald’s China znan ameriškim porabnikom, so na njem tudi prilagoditve lokalnim okusom, vključno s pito iz taroka namesto iz jabolk.

Po podatkih Euromonitorja bo tržna vrednost restavracij na Kitajskem do leta 2025 v povprečju rasla za približno štiri odstotke na leto.