Kultna slovenska znamka pohištva bi z novim lastnikom naskakovala svetovni trg
Legendarna blagovna znamka Rex Kralj prehaja v italijanske roke. Kdo je kupec in kaj to pomeni za slovensko podjetje? Kaj bo s proizvodnjo znanih stolov?
“Po tehtnem strateškem premisleku je podjetje Rex Kralj podpisalo pogodbo o prenosu lastniških pravic linije Rex Kralj na priznano italijansko podjetje Gervasoli,” je v sporočilu za javnost sporočil dozdajšnji lastnik kultne slovenske znamke.
Kot navajajo, gre za korak v pravo smer, ki bo dal znamki nov zagon in ustvarjalno energijo. Znamka Rex Kralj naj bi s prodajo dobila priložnost za rast in večjo prisotnost na številnih evropskih trgih
Medtem podjetje Rex Kralj, ki je bilo lastnik istoimenske blagovne znamke, ostaja na slovenskih tleh. V naši državi ostaja tudi glavnina proizvodnje: “Še naprej bomo sodelovali z novim strateškim partnerjem, s ciljem, da ohranimo in povečamo svoj tržni delež – tako doma kot po svetu.”
Se pa s prodajo znamke zapira studio v Ljubljani. Kupci bodo izdelke še vedno lahko kupovali prek spleta, a jih bodo nato namesto iz slovenskega skladišča, dobili iz skladišča v Italiji.
V podjetju so poudarili, da imajo kupci v primeru večjih projektov, kot je opremljanje hotelov ali pisarn, še vedno možnost, da se izdelki na lokacijo pošljejo neposredno od slovenskega proizvajalca.
Ideja zorela dalj časa
Prodajo je za MMC komentiral direktor in edini lastnika podjetja Rex Kralj Žiga Vrhovec, ki je prepričan, da je znamka “dovolj lepa in pomembna”, da osvoji svetovni trg.
Pri prodaji je po njegovih besedah šlo za težko odločitev, a ideja je zorela dalj časa. “Želimo, da bo znamka doživela tisto rast, ki je nam kljub velikim naporom ni uspelo izvesti. Dejavnikov je bilo več. Naše podjetje je raslo za nekaj 10 odstotkov, za resnični preboj pa bi morali govoriti o veliko večjih skokih. Žal smo potrebovali preveč časa, da smo tu, kjer smo zadnjih nekaj let. Svoje so naredili korona in nestabilne razmere zaradi vojn.”
Podjetju Rex Kralj so lani čisti prihodki od prodaje v primerjavi z letom prej upadli za 16 odstotkov. Znašali so slabih 794 tisoč evrov, kar je zadoščalo za 3.734 evrov čistega dobička.
Prihodki od prodaje so še leta 2021 znašali 947 tisoč evrov, z lanskim padcem pa so se približali prihodkom iz leta pred pandemijo.
Zanimanja za nakup blagovne znamke po besedah Vrhovca ni izkazal noben slovenski partner, saj v tem segmentu Slovenci nimamo primerne blagovne znamke. “Samo denar ne bi pomagal. Kar je znamka nujno potrebovala za ohranitev oziroma napredek, je boljša poslovna oziroma prodajna mreža,” je pojasnil.
V italijanske roke tudi sloviti stoli rex
Znamka Rex Kralj je bila v lasti Žige Vrhovca dobrih 11 let. Takrat jo je odkupil od slovitega arhitekta in oblikovalca, pa tudi Prešernovega nagrajenca, Nika Kralja. Z njim in njegovimi sorodniki se je dogovoril za nakup znamke in materialne avtorske pravice za izdelavo kultnega Kraljevega stola.
Slednji je del kolekcije rex, oblikoval pa ga je ravno Niko Kralj. Eden najprepoznavnejših kosov slovenskega industrijskega oblikovanja je nastal leta 1952 in je bil prvi stol v Sloveniji, ki je bil oblikovan za množično proizvodnjo.
Stol je s svojo funkcionalnostjo ter enostavnim in minimalističnim dizajnom, postal zgled številnim oblikovalcem. Njegovega stvaritelja Kralja pa stroka in institucije uvrščajo med oblikovalske legende.
Stol Rex je bil vključen tudi med zbirko newyorškega Muzeja moderne umetnosti – MoMA.
Vrhovec je povedal, da se zaveda velike navezanosti na Kraljeve stole, na spremembo pa bi po njegovem prepričanju morali gledati kot korak naprej. “V Sloveniji bomo za zdaj ostali prisotni na spletni strani, s partnerji pa bomo skušali tudi poiskati možnosti, da bi bili lahko naši izdelki še vedno tudi v trgovinah v Sloveniji,” je sklenil.