Kako sta youtuberja s športno pijačo prebila milijardo v prodaji

Posel Tilen Humar 23. decembra, 2023 13.59
featured image

Znana youtuberja sta s pijačo Prime letos ustvarila vrtoglave prihodke, sklenila vrsto zanimivih sponzorstev in se zelo verjetno že uvrščata med milijarderje.

23. decembra, 2023 13.59

Ponudnik hidracijskih in energijskih napitkov Prime Hydration bo imel letos več kot 1,2 milijarde dolarjev prihodkov, poroča Bloomberg. Od ustanovitve lani je znamka z agresivnim trženjem pod vodstvom dveh spletnih superzvezdnikov poletela v nebo.

Najprej sta se boksala, nato združila moči

Gonilo priljubljenosti novega ponudnika napitkov sta njegova ustanovitelja in internetni senzaciji Olajide Olatunji, bolj znan pod psevdonimom KSI, in Logan Paul. Oba sta ime ustvarila na platformi YouTube, kjer sta objavljala predvsem smešne vsebine in videodnevnike, namenjene mlajšim uporabnikom. V preteklosti sta bila hudo sprta in se dvakrat celo pomerila v boksarskem obračunu, kar pa je njuno priljubljenost le še povečalo.

Vplivneža sta bojno sekiro zakopala in se z lansiranjem znamke podala na skupno podjetniško pot. Z njunim večdesetmilijonskim občinstvom so Primovi produkti takoj postali uspešnica, svet pa je zajela prava evforija, pri čemer so zaradi prevelikega povpraševanja cene plastenk v preprodaji dosegale tudi več sto dolarjev. V zadnjih mesecih se pijača lahko kupi tudi v slovenskih trgovinah, čeprav so cene glede na konkurenco še vedno občutno višje.

Partnerstva z največjimi klubi

Tudi po koncu začetne norije sta KSI in Paul nadaljevala agresivno promocijo. Podjetje je letos med drugim podpisalo sponzorske pogodbe s promotorjem mešanih borilnih veščin UFC, bejzbolskim klubom Los Angeles Dodgers in londonskim nogometnim moštvom Arsenal. Pijača je pod svoje okrilje zvabila tudi nekaj športnih ambasadorjev, kot sta igralec ameriškega nogometa Patrick Mahomes in norveški nogometaš Erling Haaland.

Novembra so si v začasnih trgovinah v New Yorku in Londonu stranke na različnih tekmovanjih lahko priborile omejene serije izdelkov in se potegovale za zlato steklenico v vrednosti pol milijona dolarjev (Foto: PROFIMEDIA)

Po Paulovih besedah vrsta sponzorstev podjetju omogoča dodatno rast kupcev po svetu, partnerjem pa dostop do večinoma mlade populacije, ki sledi vplivnežema. Dodal je, da se bo Primova rast nadaljevala, saj je cilj doseči vse države sveta. Najnovejša marketinška kampanja družbe novembra je vključevala odprtje začasnih trgovin v New Yorku in Londonu, v katerih so si stranke na različnih tekmovanjih lahko priborile omejene serije izdelkov in se celo potegovale za zlato steklenico športne pijače v vrednosti 500 tisoč dolarjev (okoli 445.000 evrov).

Letos prodajo več kot početverili

Na krilih marketinga s spletnimi in športnimi zvezdami je podjetje svoje prvo leto zaključilo z okoli 250 milijoni dolarjev prihodkov (dobrih 220 milijonov evrov). Letos so rast le še stopnjevali in prodali za več kot 1,2 milijarde dolarjev (dobro milijardo evrov) športnih in energijskih napitkov, s čimer je mlado podjetje v pičlih dveh letih postalo resen igralec v tem tržnem segmentu.

Po navedbah analitske družbe Circana iz septembra je prime letos postal četrta najbolj prodajana znamka športne pijače. Za primerjavo, prvo mesto je s približno sedmimi milijardami prihodkov zasedel ameriški gatorade v lasti PepsiCo.

Po ocenah raziskovalne družbe CB Insights se vrednost pijače Prime Hydration trenutno giblje med tremi in osmimi milijardami dolarjev.

Paul je nedavno izjavil, da podjetje že ustvarja dobiček in trenutno ne išče dodatnega financiranja.

Vrtoglava rast se odraža tudi na vrednotenju mladega podjetja, ki se po ocenah raziskovalne družbe CB Insights trenutno giblje med tremi in osmimi milijardami dolarjev. Po besedah menedžerja KSI in delnega lastnika podjetja Mamsa Tayloryja je podjetje celo dražje. V pogovoru z enim od britanskih youtuberjev je Taylor navedel vrednost med desetimi in 13 milijardami.

Čeprav ni točno znano, kolikšen delež podjetja si ustanovitelja lastita, zgornje ocene vrednosti najverjetneje pomenijo, da sta KSI in Logan Paul že vstopila v svetovni klub milijarderjev.

Kofeinska različica v Sloveniji prepovedana

Kljub uspešnemu letu je imelo podjetje tudi nekaj težav. Energijska verzija pijače Prime Energy se je namreč znašla pod drobnogledom regulatorjev zaradi izjemno visoke vsebnosti kofeina, ki pa ga podjetje v svojih promocijskih objavah ne omenja. Po podatkih Zveze potrošnikov Slovenije 355-mililitrska pločevinka napitka vsebuje 200 miligramov kofeina – toliko kot dve pločevinki red bulla – kar lahko pri otrocih in mladostnikih povzroči vrsto zdravstvenih težav.

Dodatno energijska pijača vsebuje sestavino L-teanin, ki jo EU v brezalkoholnih pijačah ne dovoljuje. Na podlagi tega je inšpekcija uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin tej verziji napitka izrekla prepoved prometa pri nas. Podoben ukrep je poleti izvedla tudi kanadska nadzorna agencija.