Huawei počasi okreva po ameriških sankcijah in pandemiji

Posel Aljoša Črnko 27. oktobra, 2023 15.04 > 27. oktobra, 2023 15.06
featured image

Po tem, ko so ameriške sankcije in pandemija Covida-19 močno prizadele poslovanje kitajskega telekomunikacijskega velikana Huaweia, ta zdaj niza rast prodaje in prihodkov.

27. oktobra, 2023 15.04 > 27. oktobra, 2023 15.06

Kitajski tehnološki velikan Huawei je v prvih treh četrtletjih letošnjega leta zabeležil 2,4-odsotno rast prihodkov. S tem nakazujejo okrevanje družbe, ki so ji ameriške sankcije in pandemija Covida-19 močno oklestile poslovanje.

Huawei je v prvih desetih mesecih ustvaril 456,6 milijarde juanov oziroma 59,4 milijarde evrov.

Kot razlog za rast pri Huaweiu navajajo dobre rezultate oddelka za pametne telefone in diverzificiranja ponudbe. Po navedbah Reutersa, naj bi rast izkazovali tudi ponudba za operaterje in storitve v oblaku, večjo konkurenčnost pa dosegajo še na pri zagotavljanju komponent za vozila.

Huawei se počasi pobira po udarcih ameriških sankcij in pandemije
Električen avtomobil Avatr vključuje komponente Huaweia (Foto: PROFIMEDIA)

Še bolj kot prihodki pa je Huaweiu poskočil dobiček. Ta se je povečal za 177,8 odstotka in po izračunu Reutersa znaša 73,05 milijarde juanov oziroma 9,5 milijarde evrov.

Eden izmed Huaweievih predsednikov Ken Hu je v sporočilu za javnost povedal, da je rast “v skladu s pričakovanji”.

Vračanje k stari slavi

Prodaja Huaweievih telefonov je v tretjem četrtletju pospešila, kar je po navedbah poznavalcev, posledica nove linije Mate 60, ki jo je družba predstavila konec avgusta. Prodaja je bila letos v primerjavi z istem obdobju lani večja za 37 odstotkov.

S tem se nakazuje vrnitev Huaweia k stari slavi. Kitajski velikan je bil namreč pred uvedbo ameriških sankcij leta 2019 in pandemijo, ki se je začela naslednje leto, eden od treh največjih proizvajalcev pametnih telefonov na svetu. Trojico je sestavljal z južnokorejskim Samsungom in ameriškim Applom. Njegovo mesto je prevzel še en kitajski proizvajalec Xiaomi.

Huawei se počasi pobira po udarcih ameriških sankcij in pandemije
Prodaja mobilnih telefonov Huawie je bila letos v primerjavi z istem obdobju lani večja za 37 odstotkov (Foto: PROFIMEDIA)

Huawei kljub slabšemu poslovanju v zadnjih letih ostaja eden vodilnih svetovnih dobaviteljev opreme za omrežje 5G.

Svetovalno podjetje Counterpoint medtem ugotavlja, da ima Huawei pri prodaji pametnih telefonov na Kitajskem 12,9-odstotni tržni delež – ta je bil še lani 9,1-odstoten. To jih obenem uvršča na šesto mesto med največjimi blagovnimi znamkami telefonov.

Največja blagovna znamka ostaja Honor, ki ima 18-odstotni tržni delež.