Presenetljivi rezultati: mladi bolj verjamejo umetni inteligenci kot šefom

Novice Forbes Slovenija 3. marca, 2024 20.09 > 3. marca, 2024 20.10
featured image

Ameriška raziskava je pokazala nekaj zanimivih rezultatov o odnosu mladih do nadrejenih in tehnologije.

3. marca, 2024 20.09 > 3. marca, 2024 20.10

Komu boste bolj zaupali in koga boste poslušali, ko bo pogovor tekel o kariernih nasvetih – svojim šefom in menedžerjem ali umetni inteligenci?

Če vprašate generacijo Z, torej mlade, rojene od sredine devetdesetih do leta 2012, je odgovor precej presenetljiv, saj bolj zaupajo tehnologiji. Vsaj tako kaže nedavna raziskava, ki sta jo v ZDA izvedla družba za razvoj karier in kadrovske službe INTOO ter raziskovalno podjetje Workplace Intelligence.

Skoraj polovica sodelujočih v raziskavi je namreč dejala, da jim ChatGPT ponudi boljše karierne nasvete kot pa njihovi šefi, 44 odstotkov pa namerava v prihodnjih šestih mesecih dati odpoved, raziskavo povzema CNBC.

Čeprav je raziskava pokazala, da mladi bolj zaupajo tehnologiji kot njihovi nadrejeni, je zanimivo, da sicer pri uporabi umetne inteligence prednjačijo starejši zaposleni, torej milenijci in generacija X.

Razlog za to je, da starejši zaposleni čutijo pritisk, da se naučijo uporabljati orodja, ki temeljijo na umetni inteligenci, da bi sledili mlajšim zaposlenim in poslovnim trendom.

Zadovoljstvo ni povezano le z višino plače

Ena od direktoric v INTOO Mira Greenland je poudarila, da zadovoljstvo zaposlenih in njihova pripadnost podjetjem, v katerih delajo, nista povezana le z njihovimi prihodki, temveč tudi s podporo in nasveti, ki jih podjetja nudijo zaposlenim.

Pogosto ni nujno, da so nasveti nekaj revolucionarnega. Včasih je dovolj le nasvet o tem, katere poslovne profile na družbenih omrežjih spremljajo oziroma katere podkaste poslušajo, poroča CNBC.

Po mnenju Greenland je pomemben korak tudi ozaveščanje samih vodij, vključno z izobraževanjem o njihovih komunikacijskih veščinah in odnosih z zaposlenimi ter občasnih osebnih srečanj z zaposlenimi.

Takšen odnos do zaposlenih ustvarja globljo povezanost z njimi in tako dobijo vtis, da je delodajalcem res mar zanje ter njihove potrebe in zahteve.

Če takega odnosa med zaposlenimi in delodajalci ni, se zaposleni obrnejo na tehnologijo kot vir nasvetov za delo in kariero.

Pomembno pa je poudariti, da čeprav lahko umetna inteligenca opravlja nekatere naloge kot ljudje in so nasveti chatbotov včasih bolj cenjeni, tehnologija težko razume človeško vedenje in njegovo nepredvidljivost ter posebnosti posameznikov.