Spoznajte avtorja risanke, ki je v hipu postala svetovna uspešnica

Dobro življenje Tilen Humar 27. aprila, 2024 12.21
featured image

Joe Brumm je v svoji karieri najprej risal za Pujso Pepo, nato pa ustvaril serijo Bluey - slovenski prevod zanjo je Brina, ki je obnorela svet. Franšiza za Bluey je danes ocenjena na približno dve milijardi dolarjev.

27. aprila, 2024 12.21

Avstralec Joe Brumm je od nekdaj oboževal risanke. “Sam sem odrasel s Simpsonovimi. Serijo sem gledal kot enajstletnik, ko smo se za ogled novih epizod zbirali v barih,” je Brumm svojo povezanost z animacijo pojasnil za Washington Post. S strastjo iz otroštva se je po končani srednji šoli odločil za študij animacije na univerzi Griffith na avstralski vzhodni obali.

Kariero je Brumm začel v Združenem kraljestvu, kjer je risal in sodeloval pri scenarijih množice znanih otroških serij, kot sta Čarli in Lola ter Pujsa Pepa. Prav slednja je pustila velik pečat, saj se je Brumm kmalu zatem vrnil domov v Brisbane in leta 2009 ustanovil svoj animacijski studio, kjer je začel delati na avstralski različici priljubljene risanke.

Navdih črpal iz svojega očetovstva in otroštva

Brumm je v novo zgodbo vključil elemente iz svojega življenja. Risanka govori o Heelerjih, družini avstralskih govedarjev – pastirske pasme psov, ki jo je imela Brummova družina v njegovi mladosti. Naslovna junakinja serije je živahna psička Bluey, poimenovana ravno po Brummovi otroški domači živali, ki jo gledalci spremljajo ob igri s starši in prijatelji. Vsaka epizoda običajno traja približno sedem minut, osrednje tematike, ki se jih risanka dotakne, pa so otroška igra, odraščanje in starševstvo.

risanka Bluey
Konec lanskega leta je na Bluey odpadla slaba tretjina vseh ogledov platforme Disney+, neupoštevajoč filme. (Foto: PROFIMEDIA)

Brumm je z zgodbo posnemal svoje otroštvo in starševstvo v Avstraliji. Mnoge pasje dogodivščine so prirejene po njegovih osebnih izkušnjah, osebno noto pa je dodal tudi nastopajočim junakom. Brinin oče Bandit je po poklicu arheolog, kar je Brumm povzel po svojem starejšem bratu. Poleg tega so različnim likom v risanki svoje glasove posodili Brummova mama, žena in mlajši brat, za kar se da pristno vzdušje pa avtor poskrbi z vključitvijo brisbanskih otrok v vlogah Brininih prijateljev.

Po Brummovih besedah je ravno avtentičnost ključ do astronomskega uspeha serije. “Otroci in odrasli se v njej prepoznajo,” je za časnik Deadline dejal Avstralec.

Brino gledajo vsi

Čeprav gre za otroško risanko, ima serija svoje oboževalce v vseh starostnih skupinah. Oddaja se občasno previdno dotakne tudi bolj resnih tem, kot sta strah in žalovanje. A se pri tem trudi ostati čim bolj sproščena in udobna za gledalce. Poleg staršev z otroki je tako risanka med svoje privržence zvabila tudi druge odrasle in mladostnike, katerim serija pomeni nekaj minut neobremenjenega oddiha. “Lepo je gledati nekaj, kar se odvije v petih minutah in kjer je problem, ali boš dobil sladoled, glavno sporočilo pa, naj ti bo mar za druge,” je za Washington Post svoje misli strnila Laurel Hiatt, 25-letna doktorska študentka genetike v ameriški zvezni državi Utah.

Brumma širok spekter občinstva sploh ne preseneča. “Zgodba je zgodba,” je za časnik preprosto odvrnil Avstralec.

Najbolj priljubljena oddaja na pretočnih platformah

Vseeno se avtor ni nadejal tolikšnega uspeha. V prvih sedmih mesecih je serija v Avstraliji dosegla 75 milijonov ogledov in se takoj zavihtela na mesto najbolj priljubljene oddaje v državi. Bluey je kmalu pritegnil zanimanje največjih svetovnih studiev in leta 2020 debitiral na pretočni platformi Disney+. Vrtoglavi vzpon risanke se je nato s prihodom pandemije koronavirusa in zajezitvenimi ukrepi le še stopnjeval.

Po podatkih analitske družbe Nielsen je Bluey lani v Združenih državah po pretočnih ogledih zasedel drugo mesto – risanka s tremi sezonami je zaostala le za odvetniško dramo Suits. Z začetkom letošnjega leta pa je pasja družina za seboj pustila tudi Netflixovega paradnega konja, poroča Forbes. Po navedbah raziskovalne družbe Circana je konec minulega leta Bluey stal za slabo tretjino vseh ogledov platforme Disney+, neupoštevajoč filme.

risanka Bluey
Poleg staršev z otroki je risanka Bluey pritegnila tudi druge odrasle in mladostnike. (Foto: PROFIMEDIA)

Risanka ocenjena na dve milijardi dolarjev

Priljubljenost se kaže tudi v prodaji tematskih izdelkov. Danes lahko Brinini privrženci kupijo vse od igrač in oblačil do brandiranih piškotov in sokov. V ZDA je bila predstavljena tudi serija knjig z več kot 20 milijoni izvodov in potujoča gledališka predstava, ki je doslej nastopila v več kot stotih mestih.

Bluey je zrasel v ogromen posel. Po navedbah Bloomberga je celotna franšiza ocenjena na približno dve milijardi dolarjev, s čimer je na dobri poti, da po vrednosti preseže svojo predhodnico Pujso Pepo. Leta 2019 je to blagovno znamko za štiri milijarde dolarjev kupil ameriški konglomerat Hasbro.

Zadržal zadnjo besedo pri ustvarjanju

Kdo pa z risanko zares služi? Odgovor na to vprašanje je v resnici precej zapleten, saj je Brumm začetno financiranje pridobil od brisbanske družbe Ludo Studio, s katero si še danes deli nadzor nad ustvarjanjem. Vendar ima pri tem zadnjo besedo. Nadaljnja sredstva so prišla od avstralske nacionalne radiotelevizije ABC, ki je pasjo družino tudi prva spravila na male ekrane. Toda ABC risanke ni zmogel podpreti sam, zato je pomoč poiskal pri komercialni veji britanske javne televizije BBC, ki si je izborila svetovno licenco za blagovno znamko in distribucijske pravice zunaj Avstralije. Britancem se je poteza lepo obrestovala, saj je družba v zadnjih letih podvojila promet na skoraj tri milijarde dolarjev, pri čemer ima največjo zaslugo ravno uspeh avstralske risanke.

Bo Disney prevzel serijo?

Čeprav si je pozneje kos pogače odrezal tudi Disney, ameriški velikan nima nikakršnih lastniških pravic. To jih danes še posebej boli, ker so imeli v preteklosti možnost pridobitve licence, s katero bi risanko lahko vključili tudi v svoje tematske parke. Zaradi pretočne platforme ljudje namreč zmotno mislijo, da je Bluey Disneyjev izdelek. “To je za otroke Disney. Ljudje se zagotovo sprašujejo, zakaj v parkih ni Blueyja,« je za Bloomberg dejal Scott Gustin, lastnik spletnega bloga, osredotočenega na zabaviščne parke.

Z Blueyjevo rastjo se vse pogosteje omenja možnost Disneyjevega prevzema serije. “Gre za pomemben del našega posla. Radi imamo Bluey in želimo nadaljevati sodelovanje,” je za Bloomberg dejala predsednica Disneyjeve produkcijske divizije Ayo Davis. Ludo Studio medtem trdi, da risanka ni na prodaj.