Načrtujete dopust z letalom? Ta novica vas bo razveselila

featured image

Rast cen letalskih vozovnic v Evropi in Aziji se umirja; ponekod cene celo padajo. Potovalni razcvet po pandemiji se namreč zmanjšuje.

28. maja, 2024 14.04

Po tem, ko so države po pandemiji covida-19 znova odprle svoje meje in začele sprejemati turiste, je na trgu zavladalo veliko neravnovesje med ponudbo letov in povpraševanjem. Hitro obujanje potovanj je cene letalskih vozovnic pognalo v nebo. Zvišala se je tudi tako imenovana donosnost potnikov – merilo povprečne cene, ki jo vsak potnik plača na prevoženo miljo.

A prihaja sprememba, poroča Reuters. Vodilni ljudje iz letalske industrije, vlagatelji in analitiki namreč pravijo, da se trend “potovanja za vsako ceno” umirja. Nekatere stranke so zaradi hitre in vztrajne rasti življenjskih stroškov zdaj bolj občutljive na cene.

“Več nismo mogli zaračunati”

Izvršni direktor irskega nizkocenovnega prevoznika Ryanair Michael O’Leary je ta mesec opozoril, da bodo cene vozovnic rasle manj, kot so pričakovali.

“Malce presenetljivo je, da nismo mogli zaračunati več. Nismo povsem prepričani, ali gre le za razpoloženje potrošnikov ali za recesijo v Evropi,“ je dejal O’Leary.

Po podatkih raziskovalne skupine ForwardKeys so cene letalskih vozovnic na stari celini v prvih mesecih letošnjega leta ostale nespremenjene v primerjavi z istim obdobjem lani.

Še bolj povedni so podatki za azijsko-pacifiško regijo. Cene vozovnic so se tam znižale za največ, in sicer za približno 16 odstotkov med januarjem in aprilom, v primerjavi z letom prej.

Upadajo tudi dobički

Reuters navaja, da je družba Singapore Airlines prejšnji teden poročala o rekordnem letnem dobičku. A rast slednjega se je v zadnjih treh četrtletjih že zmanjšala. Iz osrednjega azijskega prevoznika so sporočili, da pričakujejo nadaljnje zmanjševanje donosnosti potnikov, medtem ko letalske družbe povečujejo svoje zmogljivosti.

Rajska pokrajina na Portugalskem, ki je že desetič osvojila prestižno turistično nagrado
Vodilni ljudje iz letalske industrije, vlagatelji in analitiki pravijo, da se trend “potovanja za vsako ceno” umirja (Foto: PROFIMEDIA)

V Aziji so omejitve zaradi pandemije sicer odpravljali počasneje kot drugod po svetu. Hkrati pa povečevali število letov na čezmorske destinacije.

“Verjamemo, da se bosta ponudba in povpraševanje ponovno uravnotežila … cene letalskih vozovnic se bodo normalizirale med letom 2024,” je marca letos dejal Ronald Lam, izvršni direktor družbe Cathay Pacific s sedežem v Hongkongu.

Porazno okrevanje prometa na Kitajskem

Zelo skromno je okrevanje potovanj iz Kitajske na trge Evrope, Amerike in Avstralije. Kitajski mednarodni leti dosegajo približno 70-odstotno raven pred pandemijo. Nezasedene so predvsem linije med ZDA in Kitajsko, ki dosegajo le 16,5 odstotka predpandemičnega prometa.

Turistična agencija Flight Centre Travel Group navaja, da so se cene mednarodnih letalskih vozovnic, ki so bile prodane v Avstraliji, v prvih treh mesecih letošnjega leta znižale za 12,8 odstotka v primerjavi z letom prej.

O trendu padanja cen letalskih vozovnic priča tudi podatek, da so bile slednje v azijsko-pacifiški regiji leta 2021 za 70 odstotkov višje kot predkoronskega leta 2019. Cene vozovnic so v primerjavi z letom 2019 zdaj višje le še za okoli sedem odstotkov.

V Evropi smo postali zelo občutljivi na cene

Pa vendar ekonomisti in vlagatelji za zdaj niso pesimistični. Potovanja so še vedno na prednostni listi večine potrošnikov, zlasti v Evropi in ZDA, piše Reuters.

Analitiki poudarjajo, da stagniranje oziroma padanje cen evropskih letalskih vozovnic kažeta na nižje zaslužke in višje stopnje varčevanja med prebivalci stare celine. Potrošniki iščejo cenejše možnosti, kar spodbujajo tudi dražji hoteli in najemi avtomobilov.

Pogled na Puerto Antilla Grand Hotel v španski Andaluziji
Evropski potrošniki iščejo cenejše možnosti za potovanja, kar spodbujajo tudi dražji hoteli in najemi avtomobilov (Foto PROFIMEDIA)

“Čeprav se potrošniki še vedno zanimajo za potovanja, so zlasti evropski potrošniki zelo občutljivi na cene,” trenutno stanje opiše Natalia Lechmanova iz družbe Mastercard.

Po njenih besedah vse bolj priljubljene postajajo cenejše destinacije, kot so Turčija, Romunija in balkanske države. Evropski potniki tam iščejo alternative Franciji ali Italiji.

Podatki Evropske komisije za potovanja so pokazali, da bodo potrošniki letos na svoji celini porabili 742,8 milijarde evrov, kar je 14,3 odstotka več kot lani. K temu bi sicer lahko v veliki meri pripomogli premožnejši ameriški turisti, so dodali strokovnjaki iz panoge.

Medtem ko Evropejci varčujejo, se namreč potrošniška poraba v ZDA ohranja, Povpraševanje po potovanjih višjega cenovnega razreda je še posebej veliko.