Tesla snuje cenejši e-avto v Nemčiji, BYD pa novo tovarno vozil na Madžarskem

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla v svoji nemški gigatovarni razvija avto za 25 tisoč dolarjev, njihov kitajski tekmec BYD pa svojo prvo evropsko tovarno gradi na Madžarskem.
Proizvajalec električnih vozil Tesla, ki ga je ustanovil najbogatejši Zemljan Elon Musk, načrtuje proizvodnjo električnega vozila po ceni 25 tisoč evrov v svoji edini evropski tovarni blizu Berlina, na podlagi neimenovanih virov poroča Reuters.
Musk je v petek obiskal gigatovarno Berlin-Brandenburg, kot se imenuje obrat, in zaposlene v nagovoru obvestil o načrtih, je za Reuters dejal vir. Tesla navedb ni komentirala.
Tesla si že dlje časa želi širitve iz nišnega luksuznega segmenta na množične trge. Eden od ciljev podjetja je povečanje prodaje na 20 milijonov vozil do leta 2030, kar bi bilo desetkrat več od trenutne prodaje. Nemška tovarna trenutno proizvaja model Y, najbolje prodajan Teslin avtomobil v Evropi, za katerega je treba odšteti slabih 33 tisoč dolarjev (dobrih 30 tisoč evrov).

V Evropo tudi kitajski BYD
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD se pridružuje kitajskim proizvajalcem baterij za električna vozila pri odprtju proizvodnje na Madžarskem, kjer nastaja evropsko središče za to industrijo. BYD bo tam gradil svojo prvo tovarno na evropskih tleh, je v nedeljo prvi poročal Frankfurt Allgemeine Zeitung. Znotraj podjetja naj bi bila odločitev o tem že sprejeta, je na podlagi anonimnih virov blizu podjetja pisal nemški časopis.
Lokacija tovarne še ni znana, pri BYD pa so za Reuters dejali, da bo več znanega ob uradni predstavitvi projekta. Ta naj bi se zgodila do konca leta.
Na spletni strani lokalne vlade v Šendženu, kjer ima BYD sedež, je bil prejšnji mesec objavljen članek o tem, da se je madžarski premier Viktor Orban na obisku v podjetju BYD srečal s predsednikom uprave Vangom Čuanfujem, še piše Reuters.

Slovenske investicije
Tudi slovenska avtomobilska industrija se zanima za investicije na Madžarskem. Podjetje Andrada, ki so ga na Madžarskem ustanovili direktor Hidria Holdinga Iztok Seljak, TAB Mežica, ACH Invest, Peter Tibaut in drugi, bo v vasici Alsózsolca na severovzhodu Madžarske gradilo tovarno za reciklažo litij-ionskih baterij.
Po načrtih bi prvo leto reciklirali deset tisoč ton, naslednje leto pa že blizu 50 tisoč ton. “S tem bi Andrada postala eden glavnih igralcev v Evropi na trgu, ki bo leta 2030 po naših ocenah znašal vsaj 20 milijard evrov. V naslednji fazi je morda priložnost tudi za Slovenijo,” je v intervjuju za Forbes Slovenija dejal Seljak.
Projekt je vreden 25 milijonov evrov, od tega bo polovico prispevala madžarska vlada. Andrada je v zameno obljubila, da bo s tovarno ustvarila 200 delovnih mest na Madžarskem.

Središče proizvodnje baterij
Madžarska pod Orbanovim vodstvom spreminja vzhodno mesto Debrecen v evropsko središče za proizvodnjo baterij za električna vozila. S to strategijo privablja investicije proizvajalcev iz Kitajske in Južne Koreje, ki prednost lokacije vidijo predvsem v bližini glavnim evropskim proizvajalcem avtomobilov (Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen in Stellantis).
Največji proizvajalec baterij za električna vozila na svetu, kitajski CATL, v mestu gradi tovarno za 7,3 milijarde evrov, kar je največja tuja neposredna investicija v zgodovini Madžarske. Kitajski Eve Power, deveti največji globalni proizvajalec, pa vlaga milijardo evrov v tovarno baterij za BMW, ki ima v mestu svojo tovarno za proizvodnjo avtomobilov.
“Svetovno in evropsko gospodarstvo sta se v zadnjem času spoprijemala z velikimi izzivi. Na Madžarskem imamo jasen cilj biti lokalna izjema recesiji na celini. Najboljše orodje za dosego tega cilja je privabljanje najsodobnejših naložb v najbolj revolucionarno vejo avtomobilske industrije, to je elektromobilnost,” je avgusta ob oznanitvi investicije CATL dejal madžarski minister za zunanje zadeve in trgovino Péter Szijjártó.