Tesla izgublja dirko proti kitajskemu konkurentu

Tehnologija Forbes Slovenija 27. decembra, 2023 16.32
featured image

Elon Musk se je nekoč smejal ideji, da bi njegov primat ogrožal BYD. Zdaj je ta kitajski proizvajalec električnih vozil, ki ga vodi milijarder Wang Chuanfu, pripravljen, da postane številka ena na področju električnih vozil.

27. decembra, 2023 16.32

Kitajski proizvajalec vozil BYD se predstavlja kot največja avtomobilistična znamka, za katero še niste slišali. A slogan bodo morda kmalu primorani spremeniti.

Kitajci so namreč po poročanju Bloomberga pripravljeni zavzeti mesto vodilnega svetovnega proizvajalca električnih vozil. Njihova prodaja bi lahko Teslo presegla še v tem četrtletju, kar bo tudi simbolična prelomnica za trg električnih vozil in dodatna potrditev vse večjega vpliva Kitajske v avtomobilski industriji.

Po tem, ko je Kitajska v svetovnem izvozu osebnih avtomobilov že prehitela ZDA, Južno Korejo in Nemčijo, zdaj azijska velesila tekmuje le še z Japonsko. Vredno je dodati, da je bilo od 3,6 milijona vozila, ki so bila do oktobra letos odposlana iz Kitajske, električnih približno 1,3 milijona.

To kaže tudi na spreminjanje konkurenčnega okolja avtoindustrije, razlaga Bridget McCarthy, vodja kitajskih dejavnosti pri hedge skladu Snow Bull Capital. Sklad ima sedež v mestu Shenzhen in je investiral tako v BYD kot v Teslo.

Ustanovitelj in vodja kitajskega proizvajalca BYD
Ustanovitelj in vodja BYD Wang Chuanfu meni, da je čas, da kitajske znamke “zrušijo stare legende” avtomobilskega sveta (Foto: PROFIMEDIA)

“Ne gre več za velikost in zapuščino avtomobilskih podjetij. Gre za hitrost njihovih inovacij. BYD se je že zdavnaj začel pripravljati, da bo to lahko počel hitreje, kot je kdorkoli mislil, da je sploh mogoče. Zdaj mora celotna industrija tekmovati, da ga dohiti,” pozicijo kitajskega velikana avtoindustrije opiše McCarthy.

BYD je v tem tednu pridobil tudi pogojno licenco za testiranje avtonomne vožnje tretje stopnje (L3) na hitrih cestah. Prvo tovrstno licenco je kitajski velikan pridobil že julija, vlogo pa je oddal še drug velik kitajski proizvajalec SAIC.

Licenco za testiranje avtonomne vožnje tretje stopnje na hitrih cestah v Shanghaju je v začetku decembra dobil BMW. Enake teste bo izvajal tudi Mercedez, ki bo vozil po hitrih cestah Pekinga.

Tekmovanje milijarderjev

Ob predaji krone med največjimi prodajalci električnih vozil se spreminja tudi dinamika tekmovalnosti, ki jo na eni strani pooseblja najbogatejši zemljan Elon Musk ter milijarder in ustanovitelj družbe BYD Wang Chuanfu.

Medtem ko Musk opozarja, da si potrošniki ob trenutnih, visokih obrestnih merah ne morejo privoščiti njegovih električnih vozil, Wang vztrajno izziva njegove izjave. BYD namreč ponuja kar nekaj modelov, ki stanejo občutno manj kot Teslina najcenejša limuzina Model 3 na Kitajskem.

Klub lastnikov Tesel je maja delil celo posnetek iz leta 2011, na katerem se Musk med nastopom na Bloombergovi televiziji smeji avtomobilom znamke BYD. Prvi mož Tesle se je na objavo odzval z zapisom, da so vozila kitajskega tekmeca “danes zelo konkurenčna”.

Družbena omrežja pa so medtem tuja Wangu Chuanfu, ki se nasploh izogiba žarometom. V drznem nagovoru je sicer neznačilno izstopal pred nekaj tedni; pred začetkom preiskave Evropske unije o tem, kako Kitajska subvencionira svojo industrijo električnih vozil. Takrat je izjavil, da je napočil čas, da kitajske znamke “zrušijo stare legende” avtomobilskega sveta.

Izvršni direktor proizvajalca električnih vozil Tesla Elon Musk
Elon Musk je dobil resno konkurenco (Foto: Tingshu Wang/REUTERS)

Kitajski avti izzivajo staro celino

Verjetna sprememba na lestvici svetovnih proizvajalcev električnih vozil bi pomenila uresničitev cilja, ki si ga je 57-letni Wang zadal v času, ko je Kitajska šele začela razvijati svojo, zdaj vodilno, električno avtoindustrijo.

V času, ko BYD na Kitajskem še povečuje prednost pred Teslo in ostalimi znamkami, pa je njihov uspeh v tujini dojet kot težava.

Bloomberg denimo poroča, da bi Evropa lahko kmalu šla po poti ZDA in uvedla višje carine na uvoz kitajskih avtomobilov. S tem naj bi v prvi vrsti ščitili tisoče delovnih mest v proizvodnji.

Drugače je na ostalih svetovnih trgih električnih vozil, ki so še v povojih in tako tudi manj donosni.