Bo leto 2024 prineslo konec piškotkov na Googlovem brskalniku?

Tehnologija Forbes Slovenija 8. januarja, 2024 12.15
featured image

Google je pred dnevi začel testno blokiranje piškotkov tretjih ponudnikov na svojem brskalniku Chrome, najpriljubljenejšem brskalniku na svetu.

8. januarja, 2024 12.15

Od 4. januarja ima okrog 30 milijonov uporabnikov Googlovega brskalnika Chrome možnost izklopiti sledenje spletne aktivnosti prek piškotkov. V drugi polovici leta naj bi bila sprememba na voljo vsem uporabnikom po svetu. To bi lahko pomembno vplivalo na Googlov glavni vir prihodkov – oglaševanje.

Piškotki so majhne datoteke, ki se ob obisku spletnih strani shranijo na vaši napravi. Z njihovo pomočjo te spletne strani zbirajo podatke o vašem brskanju in tako omogočajo prikazovanje personaliziranih oglasov.

Nova funkcija se imenuje Tracking Protecion (slovensko: zaščita pred sledenjem). Izbrani uporabniki, ki predstavljajo en odstotek globalnih uporabnikov Chroma, bodo imeli v primeru težav pri dostopu do spletnih strani možnost ponovno vključiti piškotke tretjih strani, piše BBC.

Google Chrome
Google razvija načrt za blokiranje piškotkov na brskalniku Chrome že od leta 2020 (Foto: PROFIMEDIA)

Drugačen pristop od konkurence

Glavna konkurenta med brskalniki, Applov Safari in Mozilla Firefox, sta blokiranje piškotkov tretjih spletnih strani začela že leta 2013. Oba ponudnika po tržnem deležu sicer občutno zaostajata za Chromom, ki obvladuje okrog 60 odstotkov trga internetnih brskalnikov.

Google se skuša piškotkov v Chromu znebiti “postopno” že vsaj od leta 2020, a na način, ki bi manj prizadel oglaševalce kot preprosto onemogočanje funkcije.

S storitvijo Privacy Sandbox (peskovnik zasebnosti) so si zamislili kompromisno rešitev. Google bi posredoval oglaševalcem anonimizirane podatke uporabnikov prek temu namenjene aplikacije, poroča tehnološki portal The Verve.

Oglasi na spletu
Brskalnika Safari in Mozilla Firefox že od leta 2013 onemogočata piškotje tretjih ponudnikov (Foto: PROFIMEDIA)

S tem naj bi bolje zaščitili podatke uporabnikov, ne da bi oglaševalci izgubili dostop do podatkov o tem, koliko oglasov se pretvori v prodajo. Google z oglasi ustvari okrog 80 odstotkov svojih prihodkov glede na podatke za leto 2022.

Britanska agencija za nadzor trgov in konkurence (Competition and Markets Authority) je februarja lani odobrila Googlov pristop k odpravljanju piškotkov. Regulatorji so v odločitvi vseeno zapisali, da bodo ostali pozorni, da Google s funkcijo ne omogoči nepravične prednosti lastnim oglasom.