Luka Koper: dobiček lani upadel za četrtino, zaradi trenj v Rdečem morju zamude

Posel Marko Rabuza 22. februarja, 2024 16.49 > 22. februarja, 2024 16.53
featured image

Prihodki skupine Luke Koper so bili lani skoraj enaki kot predlani, pri pretovoru rekordi v več segmentih,

22. februarja, 2024 16.49 > 22. februarja, 2024 16.53

Prihodki od prodaje skupine Luke Koper so bili lani s 312,8 milijona evrov skoraj enaki kot predlani. Lanski poslovni rezultati so presegli pričakovanja, pri pretovoru so dosegli rekorde v več segmentih, so sporočili iz Luke Koper.

Dobiček skupine iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) se je v primerjavi z letom 2022 znižal za 18 odstotkov na 93,7 milijona evrov, dobiček iz poslovanja (EBIT) pa za 27 odstotkov na 60,9 milijona evrov.

Največji vpliv na EBIT so imeli lani po navedbah skupine nižji prihodki od skladiščnin. Višji so bili tudi stroški poslovanja kot posledica inflacijskih pritiskov ter večjega števila zaposlenih in agencijskih delavcev, a so jih večinoma izravnali s prihodki na ostalih storitvah.

Ladijski pretovor upadel, kontejnerski rasel

V letu 2023 so rekordne količine pretovora dosegli na obeh strateških blagovnih skupinah – kontejnerjih in avtomobilih, kot tudi na potniškem terminalu, terminalu za hlajene tovore in terminalu za tekoče tovore. Na segmentu kontejnerjev je bilo lani pretovorjenih 1.066.093 kontejnerskih enot (TEU), kar je pet odstotkov več kot v letu 2022. Pretovor avtomobilov je v letu 2023 znašal 916.728 avtomobilov (v kosih), kar je za 14 odstotkov več kot v letu 2022. Potniški terminal pa je lani v pristanišče sprejel 120.553 potnikov in presegel dosežek iz leta 2019, ko je pristanišče gostilo 115.581 potnikov.

Lani je Skupina Luka Koper za naložbe namenila 41,5 milijona evrov in zaključila več pomembnih projektov, kot so: ureditev avtomobilskih skladiščnih površin na območju kasete 5A, gradnja novih priklopnih mest za hladilne kontejnerje, izgradnja novega zunanjega kamionskega terminala ob serminskem vhodu ter posodobitev pristaniških protipožarnih in elektroenergetskih sistemov. Več naložb načrtujejo tudi za letos.

Zamude ladij zaradi napetosti v Rdečem morju

V pojasnilu so še zapisali, da so se zaradi napetih razmer in napadov v Rdečem morju dodatno zaostrile razmere v dobavnih verigah.

“Zaradi preusmeritev ladij okoli Afrike pri določenih ladijskih servisih iz Daljnega vzhoda Luka Koper zaznava zamike prihodov ladij, saj se je tranzitni čas v povprečju podaljšal za 10 do 14 dni, posredno pa zamik vpliva tudi na ladje, ki tovor prevažajo po Sredozemlju prek pretovornih (hub) pristanišč,” so pojasnili v letnem poročilu in dodali, da je do zdaj ves načrtovani tovor z Daljnega vzhoda prišel v Koper.

V Luki Koper so še pojasnili, da lanskega decembra občutnejših vplivov na poslovanje ni bilo zaznati, zaradi omenjene neenakomerne razporeditve prihoda tovora pa se bodo zamude prihodov ladij oziroma tovora odražale pri realizaciji mesečnih načrtov pretovora v prvih treh mesecih leta 2024.

Če se razmere v prihodnjih mesecih ne bodo normalizirale, bi to lahko vplivalo tudi na odločitve ladjarjev oziroma naročnikov o spremembi ustaljenih transportnih poti z Daljnega vzhoda v Evropo, kar bi se lahko odrazilo v nižjih količinah pretovora v prihodu, so še zapisali.