Parižani so se odločili: lastnikom terencev se bo parkiranje potrojilo

Novice Forbes Slovenija 5. februarja, 2024 09.53
featured image

Parižani so v nedeljo na referendumu potrdili trikratno podražitev parkirnine za cestne terence (SUV).

5. februarja, 2024 09.53

Referenduma se je sicer udeležilo le 78.000 Parižanov oz. 5,7 odstotka volilnih upravičencev.

Nova parkirnina bo veljala za osebna vozila na notranje zgorevanje ali hibridna osebna vozila, težja od 1,6 tone, ter električna vozila, ki so težja od dveh ton. Iz ukrepa bi bili izvzeti prebivalci mesta, ki imajo parkirna dovoljenja, poslovneži, zdravstveni delavci ter invalidi, prizadelo pa bi predvsem turiste in obiskovalce, povzema STA.

Mestne oblasti so zagovarjale dvig cene parkirnine, češ da tovrstna vozila povzročajo večjo onesnaženost, zavzamejo več prostora in ogrožajo cestno varnost. Pariška županja, socialistka Anne Hidalgo, je decembra ukrep utemeljila z besedami: “Večji kot so, bolj onesnažujejo.”

“Parižani so se jasno odločili … druga mesta jim bodo sledila,” je še dodala Hidalgo.

A številni ukrepu nasprotujejo. Konservativna opozicija v pariškem mestnem svetu je predlog označila za manipulativen. “Novi, moderni cestni terenci ne onesnažujejo več, temveč lahko celo manj kot majhna dizelska vozila, izdelana pred letom 2011,” so sporočili iz francoskega avto-moto kluba.

Višje tarife za večja vozila sicer načrtujejo tudi druga francoska mesta, med njimi Lyon, Bordeaux in Grenoble.

Nova pravila začnejo veljati septembra

Nove parkirnine bi lahko začele veljati v začetku septembra, poroča Guardian. Cena parkiranja na ulici za SUV se bo zvišala na 18 evrov na uro v središču Pariza in 12 evrov na uro v preostalih delih mesta.

Tony Renucci, direktor skupine Respire, ki se ukvarja s kakovostjo zraka, je dejal: “Rezultat glasovanja je zmaga za kakovost življenja Parižanov.” Dodal je, da Pariz pošilja sporočilo, da “prisotnost teh pošasti na kolesih ni več zaželena na naših ulicah”.

Lani je Pariz izvedel podobno glasovanje o prepovedi izposoje električnih skuterjev in nato postal prva evropska prestolnica, ki se je odločila za takšen ukrep. Glasovanja se je takrat udeležilo 103.000 volilcev oziroma približno sedem odstotkov volilnih upravičencev.