Koliko bo stal logistični center, ki ga v Beltincih načrtuje Luka Koper
Luka Koper v Beltincih načrtuje izgradnjo mednarodnega logističnega centra. Pomurski župani so namero minuli teden na seji sveta regije soglasno podprli.
Med železniško postajo Lipovci v občini Beltinci, kjer je industrijska cona, in avtocesto Maribor-Pince naj bi zrasel mednarodni logistični center Luke Koper. Vrednost investicije naj bi znašala več kot 500 milijonov evrov. Okoli 300 ljudi naj bi tu dobilo delo, je za Slovensko tiskovno agencijo (STA) dejal župan Beltincev Marko Virag.
“To geostrateško točko je treba izkoristiti v logistične namene,” je prepričan Virag.
Luka Koper je po njegovih besedah že odkupila in je solastnica 65 hektarjev zemljišč, ki pa so trenutno še kmetijska. Ponekod na tem območju so tudi še “sive lise”, kjer hčerinska družba Luke Koper Logis Nova še ni lastnica. Virag je napovedal, da bo občina ” v največji možni meri” pomagala pri postopkih, potrebnih pri umeščanju v prostor.
“V dogovorih z Luko Koper in z ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport smo prišli do spoznanja, da je potrebno ta projekt pospešiti,” je povedal. Po zadnjem sestanku beltinske občine, Luke Koper in ministrstva Virag predvideva, da bo logistični center zaživel v naslednjih petih letih.
Projekt državnega pomena
Po njegovih besedah ne gre le za projekt beltinske občine in tudi ne zgolj pomurske regije. “Peti panevropski koridor Barcelona-Kijev teče prav tu, kot tudi železniška proga Slovenija-Madžarska. Zato je to državni projekt. Bistvo je, da omogočimo v dejavnostih z bistveno višjo dodano vrednostjo, kot smo je vajeni, zaposlitev stotini domačih ljudi, ki zdaj parkirajo ob avtocesti in odhajajo delat v Avstrijo,” je dejal.
Po njegovem prepričanju bodo v novem logističnem centru na voljo delovna mesta z višjo in visoko dodano vrednostjo, ki bodo tudi trajnostna in zelena.
Luka Koper zaenkrat potrebuje od 20 do 30 hektarjev zemljišč za skladišča. To po Viragovih besedah ne pomeni, da bodo postavili samo hale. Pričakujejo namreč številne podporne storitve in multiplikativne učinke za okolje, še piše STA.
“Za ostalih 30, 40 ali še več hektarjev, ki bodo v prihodnosti morda na razpolago, pa izbirajo strateškega partnerja, ki bo Luko Koper in logistično branžo v Sloveniji in Evropi dvignil na še višji nivo,” je povedal.