Nakupovalne navade Slovencev: koliko in kako nakupujemo po spletu?
Slovenci za posamezni spletni nakup v povprečju namenimo 66 evrov na mesec. Po navedbah STA v enem mesecu opravimo med dva do tri takšne nakupe. Kakšne nakupovalne navade imajo Slovenci, ki po spletu nakupujejo le občasno? Za kakšno dostavo se odločamo v Sloveniji? Kako plačujemo?
Za posamezen spletni nakup Slovenci povprečno mesečno namenimo 66 evrov. Na mesec sicer opravimo dva do tri nakupe. Tisti, ki na spletu nakupe opravljajo le občasno, v povprečju porabijo 85 evrov, kaže raziskava Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos) o nakupnih navadah po spletu, ki jo povzema STA.
Kot piše agencija, so pogosti nakupovalci v spletnih trgovinah v treh mesecih pred raziskavo v povprečju zapravili 387 evrov, občasni uporabniki spletnih trgovin pa 252 evrov.
Poročilo ugotavlja tudi, da je tretjina uporabnikov (34 odstotkov) nakupe opravila v spletnih trgovinah v Sloveniji, petina (20 odstotkov) pa v trgovinah na trgih EU. Skoraj polovica oziroma 47 odstotkov jih je kupila oblačila in obutev, po 23 odstotkov pa prehranska dopolnila in kozmetiko. Sledijo izdelki za šport in prosti čas, bela tehnika, računalniki, hrana in izdelki za živali, pohištvo ali izdelki za dom in vrt ter knjige.
Več kot polovica za plačilo uporablja kartico
Po telefonu pogosteje nakupujejo ženske, in sicer v 62,1 odstotka, medtem ko moški spletne nakupe pogosteje opravljajo prek računalnika, v 70,3 odstotka. Pogosteje so po pametnem telefonu nakupovali tudi Slovenci v starostni skupini do 44 let (71,5 odstotka), medtem ko so nad to starostno skupino pogostejši nakupi prek računalnika (65,1 odstotka).
V starostnih skupinah se razlikujejo tudi plačilne navade, in sicer so uporabniki v starostni skupini do 44 let kot plačilno sredstvo za svoje nakupe najpogosteje izbrali nakup s kartico (59,1 odstotka), starejši od 44 let pa plačilo po povzetju (45,5 odstotka).
Kakšno dostavo izbirajo Slovenci?
Kar zadeva dostavo, so v raziskavo zajeti prebivalci najpogosteje izbrali dostavo na dom, takšnih je bilo 72 odstotkov uporabnikov. Za dostavo v paketomat se jih je odločilo 11 odstotkov, nekaj anketiranih si je dostavo naročilo v službo (šest odstotkov). Skoraj vsi (96 odstotkov) za dostavo spletnih nakupov nad zneskom 50 evrov pričakujejo brezplačno dostavo.
Glede zanesljivosti in prijaznosti sta bila med dostavnimi službami v povprečju najbolje ocenjena Pošta Slovenije in DPD, glede cene dostave pa Express One SI.
Reklamacijo zaradi napak je lani pri dostavi vložilo sedem odstotkov uporabnikov, približno polovica jih je bila nato z obravnavanjem reklamacije zadovoljna.
Raziskavo, ki je zajela več kot 1.000 prebivalcev Slovenije, je Akos opravil septembra in oktobra.