Kitajski tehnološki velikan sporočil, kdaj bo naprodaj nov električni avto

Kitajski proizvajalec mobilnih telefonov Xiaomi bo že ta mesec pričel s prodajo svojega prvega električnega avtomobila na domačem trgu.
Nov električni sedan SU7 (Speed Ultra 7) bo kitajskim kupcem na voljo že ta mesec, je sporočil tehnološki velikan Xiaomi, sicer najbolj poznan po pametnih telefonih. Z novim električnim vozilom premijskega razreda se Xiaomi podaja na vse bolj zasičen trg, tekmovati pa želi s Teslo in Porschejem.
Peti največji proizvajalec pametnih telefonov na Kitajskem je v objavi na omrežju Weibo dejal, da bo 59 trgovin v 29 mestih po vsej državi sprejemalo naročila za nov sedan. Predstavitev je predvidena za 28. marec. Takrat naj bi bila znana tudi cena luksuznega vozila, poroča Reuters.
Xiaomi je SU7 prvič predstavil konec decembra lani. Konec februarja je avtomobil doživel še premiero na barcelonskem sejmu mobilne telefonije Mobile World Congress (MWC).
Prodaja električnih vozil na Kitajskem, ki je največji trg na svetu, se je med januarjem in februarjem povečala za 18 odstotkov. To ni daleč od 21-odstotne rasti v celotnem letu 2023. Letos je vodilni proizvajalec BYD zbijal cene, da bi poskušal osvojiti čim več potrošnikov ob šibkejšem domačem povpraševanju.

Visoki cilji
Ob razkritju SU7 decembra je glavni izvršni direktor Lei Jun dejal, da namerava Xiaomi postati eden izmed petih najboljših proizvajalcev avtomobilov na svetu. Dodal je, da ima SUV tehnologijo “super električnega motorja”, ki lahko zagotavlja hitrejše pospeške kot Tesla in Porschejeva električna vozila. Od 0 do 100 kilometrov na uro SU7 pride v manj kot treh sekundah. Teslin Model 3 za to potrebuje 4,2 sekunde.
Analitiki pravijo, da bo operacijski sistem avtomobila, ki si ga deli s priljubljenimi telefoni in drugimi elektronskimi napravami Xiaomi, všeč obstoječim strankam podjetja.
“Avtomobili Xiaomi morajo biti drugačni in najpomembnejši vidik je pametna tehnologija,” je dejal Jun.

Diverzifikacija
Xiaomi si od leta 2021 prizadeva za diverzifikacijo izven svoje osnovne dejavnosti na električna vozila, saj povpraševanje po pametnih telefonih stagnira. Njegove avtomobile bo proizvajala enota državnega proizvajalca avtomobilov BAIC Group v tovarni v Pekingu z letno zmogljivostjo 200 tisoč vozil.
Velikan pametnih telefonov se je zavezal, da bo v naslednjem desetletju vložil 10 milijard dolarjev v avtomobile. Kot enemu redkih podjetij mu je uspelo pridobiti soglasje oblasti za proizvodnjo avtomobilov. Odločevalci na Kitajskem namreč ne želijo še zaostriti ponudbe, še piše Reuters.