Tesla znova spustila cene, tudi v Sloveniji
Teden dni po napovedi zaprtja svoje berlinske tovarne je Tesla v Nemčiji znižala ceno najbolje prodajanega modela Y. Tudi za Slovence je najpopularnejši električni avto cenejši.
Vodilni proizvajalec električnih vozil Tesla nadaljuje cenovno vojno, s katero pritiska na evropske avtomobiliste. V Nemčiji, kjer ima Tesla svojo gigatovarno, je znižal ceno prodajnega hita Model Y, teden dni po spustu cen modelov 3 in Y na Kitajskem.
Tesla je v Nemčiji znižal cene za model Y Long Range in model Y Performance za 5.000 evrov na 49.990 evrov oziroma 55.990 evrov. To pomeni 9-odstotni in 8,1-odstotni popust v primerjavi s prejšnjimi cenami. Model Y s pogonom za zadnja kolesa je cenejši za 1.900 evrov oziroma 4,2 odstotka in stane 42.990 evrov, poroča Reuters.
V največjem evropskem gospodarstvu so se prejšnji mesec iztekle subvencije za nakup električnega vozila. Te bi sicer morale trajati do konca 2024. Poteza naj bi najbolj prizadela nemške proizvajalce avtomobilov, ki se že tako trudijo znižati cene na raven kitajskih in ameriških konkurentov.
Prejšnji teden je Tesla sicer napovedala, da za dva tedna ustavlja proizvodnjo v tovarni Berlin-Brandenburg. Proizvodnja bo obstala med 29. januarjem in 11. februarjem. Kot razlog so navedli dobavne težave zaradi napadov na trgovske ladje v Rdečem morju.
Nižje cene tudi v Sloveniji
Cene v Sloveniji za vse tri različice modela Y so enake nemškim, piše na Teslini slovenski spletni strani. A slovenski kupci imajo pred nemškimi prednost. Pri nas so namreč še vedno na voljo subvencije Eko sklada v višini 4.500 evrov.
Če prištejemo stroške prevoza in dokumentacije, odštejemo pa državno subvencijo, je dejanska cena za Y z zadnjim pogonom v Sloveniji 39.470 evrov, poroča časnik Finance. To je 4.250 evrov nižja cena od prejšnje.
Tesla model Y je bil v letu 2023 najbolje prodajan električni avtomobil v Sloveniji s 24-odstotnim tržnim deležem. Prodanih je bilo 957 teh vozil.
V Nemčiji pa je lani Volkswagen prehitel Teslo kot največji prodajalec električnih vozil, piše Reuters. Pridobil je 13,5-odstotni tržni delež v primerjavi s Teslinim 12,1-odstotnim deležem, po podatkih nemškega urada za motorna vozila KBA.