Kitajci premikajo meje: avtomobilska baterija z več kot tisoč kilometri dosega
Kitajski proizvajalec električnih avtomobilov Nio je pred dnevi demonstriral doseg svoje nove baterije, ki zmore avto z enim polnjenjem prepeljati več kot tisoč kilometrov daleč. Vlogo testnega voznika je prevzel kar predsednik uprave in eden od ustanoviteljev podjetja William Li, ki se ga je oprijel vzdevek "kitajski Elon Musk".
William Li je celotno 14-urno potovanje med mestoma Šanghaj in Xiamen, ki ga je opravil v družbi novinarke, v živo prenašal prek spleta. Vozil je model avtomobila ET7, ki je bil opremljen z novo napredno 150 kilovatno baterijo, ki so jo razvijali zadnja tri leta in ki naj bi v prvi polovici prihodnjega leta dočakala serijsko proizvodnjo.
Kot poroča Business Insider, mu je kljub hladnemu vremenu brez dodatnega polnjenja uspelo prevoziti 1044 kilometrov, pri čemer so mu na koncu še vedno ostali 3 odstotki baterije. To je večji doseg, kot ga zmore kateri koli električni avto v serijski proizvodnji. Za trenutnega rekorderja velja avtomobil Lucid Air, ki naj bi z enim polnjenjem zmogel do 840 kilometrov.
Serijsko proizvodnjo naj bi začeli aprila, cena baterije, ki uporablja poltrde elektrode (angl. semi solid state) pa naj bi bila zelo visoka, primerljiva s ceno celotnega avtomobila Tesla Y na Kitajskem. Za družbo Nio naj to ne bi predstavljalo ovire – njihov poslovni model temelji na menjavanju celotne baterije, ne pa njenemu polnjenju v vozilu. Lastniki njihove električne avtomobile kupijo brez baterije, nato pa plačujejo mesečno naročnino za pravico do hitre zamenjave “polno za prazno” na katerem koli od več kot 2 tisoč menjalnih mest po državi.
Za zdaj sicer tak poslovni model še ni dobičkonosen. Kot je William Li nedavno dejal za Financial Times, še vedno z vsakim izdelanim avtomobilom ustvarijo skoraj 11 tisoč evrov izgube.