Čokoladne tablice imajo vse manj čokolade: kaj je razlog
Cene kakava so na rekordni ravni, proizvajalci čokolade pa prilagajajo svoje recepte, bodisi z alternativami kakavu ali manjši vsebnosti te sestavine.
Ne bodite presenečeni, če je vaša najljubša čokoladna tablica tanjša ali krajša, njena cena pa se ni spremenila. Gre za eno od metod, s katerimi proizvajalci čokolad skušajo rastoče cene kakava – ključne surovine za proizvodnjo čokolade – prenesti na potrošnika, piše Bloomberg.
Suša in bolezni rastlin sta zdesetkali pridelek kakava v Gani in Slonokoščeni obali, največjih izvoznicah te surovine. To je ceno poslalo v nebo. Če so terminske pogodbe za kakav na newyorški borzi od 80. let do lani ostajale pod 3.500 dolarjev za metrično tono, je bilo konec februarja prvič doslej potrebno za isto pogodbo odšteti več kot 6.000 dolarjev.
Korporacija Mars, ki ima poleg istoimenske čokolade v lasti tudi znamki Twix in Snickers, je že lani odvzela svoji tablici Galaxy 10 gramov, ne da bi spremenila ceno izdelka. Spet drugi proizvajalci v času dragih vhodnih surovin iščejo alternative čokoladi.
“Dejavno smo poskušali najti načine za pokrivanje naraščajočih stroškov surovin in poslovanja,” je za Bloomberg dejal tiskovni predstavnik Marsa v Združenem kraljestvu. “Zmanjšanje velikosti naših izdelkov ni odločitev, ki smo jo sprejeli zlahka.”
Omejitve pri dvigih cen
Proizvajalci čokolad nimajo veliko manevrskega prostora za dvige cen svojih izdelkov. Po podatkih potrošniške analitične družbe NIQ so namreč čokolada in sladkarije skoraj prvi izdelki, ki se jim potrošniki odpovejo v časih visoke inflacije. Pred čokolado sta le alkohol in ličila.
Podjetja posledično krčijo embalažo, uporabljajo avtomatizacijo za znižanje proizvodnih stroškov in promovirajo izdelke z manj kakava ali drugih okusov. Čokoladne tablice sicer pogosto vsebujejo tudi druge sestavine, kot so oreščki, karamela ali sadje. Ta trend se je v zadnjih letih zmanjševal, visoke cene kakava pa bi ga lahko znova pospešile, poroča Bloomberg.
Nekateri proizvajalci čokolade skušajo nadomestiti kakavovo maslo z alternativami, kot je palmovo olje. V povprečni mlečni čokoladi je običajno petina kakavovega masla. Ta metoda je sicer bolj pogosta pri čokoladi nižjega cenovnega razreda. Sem spada na primer čokolada, ki obliva kosmiče, ali čokolada za polnilo v pekovskih izdelkih.
Onkraj čokolade
Proizvajalci razmišljajo tudi o bolj razpršenem portfelju vhodnih surovin. Ameriški Hershey, ki izdeluje prepoznavne Hersheyeve poljube in Reese’s Cups z arašidovim maslom, letos načrtuje povečanje proizvodnje gumijastih medvedkov za polovico.
“Vsi začenjajo resno razmišljati o tem, kako biti večji v tem prostoru, ker vidijo, kaj se dogaja s čokolado, ki je pod največjim pritiskom,” je za Bloomberg dejal Nik Modi, sovodja globalnih potrošniških in maloprodajnih raziskav pri RBC Capital Markets.
Velikana Hershey in Mars sta na letošnjem Super Bowlu, ki velja za eno najbolj privlačnih oglaševalskih priložnosti, v svojih oglasih gledalcem ponujala Reese’s Cups z dodatkom karamele (Hershey) in bonbone M&M (Mars) s polnilom arašidovega masla.