Ryanair z rastjo dobička, delničarjem mastne dividende
Nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair je na krilih višjih cen vozovnic in rekordnega poletnega prometa ustvaril 2,2 milijardi evrov čistega dobička.
Irska letalska družba Ryanair je v prvem polletju svojega fiskalnega leta ustvarila 8,6 milijard prihodkov, kar je 30 odstotkov več kot v istem obdobju lani. K temu so pripomogle višje cene vozovnic, rekorden promet poleti in dobra prodaja v času velike noči. Število strank se je v polletju povečalo za 11 odstotkov na letni ravni, s 95 na 105 milijonov.
Kljub višjim operativnim stroškom, ki so narasli za četrtino s slabih pet milijard evrov na dobrih šest, je največji letalski prevoznik v Evropi povečal dobičkonosnost. Čisti dobiček je znašal 2,2 milijarde evrov, kar je 60 odstotkov več od lanskoletnih 1,37 milijarde evrov, sodeč po poslovnem poročilu.
Glavni razlog za višje stroške so višje cene goriva. Ryanair je za kerozin v polletju namenil 2,8 milijarde evrov, kar je 29 odstotkov oziroma 600 milijonov evrov več kot leto prej. Čeprav je prevoznik 85 odstotkov goriva za to poslovno leto zavaroval pred tveganjem po ceni približno 89 dolarjev za sod, so iz podjetja sporočili, da so nezavarovani stroški goriva precej višji.
Nagrada delničarjem
Delničarji bodo deležni dela milijardnih dobičkov podjetja. Ryanair bo izplačal prvo navadno dividendo v višini 400 milijonov evrov, in sicer v dveh 200-milijonskih tranšah februarja in septembra prihodnje leto. V prihodnjih fiskalnih letih, začenši z 2025, načrtujejo pri podjetju delitev približno četrtine letnega dobička delničarjem, so še sporočili iz podjetja.
Gre za vračilo 400 milijonov evrov, ki so jih v času pandemije delničarji vložili v podjetje. Ta investicija je Ryanairju omogočila izdajo 850-milijonske obveznice, s katero so iz pandemije izšli v dobri finančni kondiciji.
Pogled naprej
Ryanair pričakuje, da bodo v tekočem fisksalnem letu prepeljali 183,5 milijona potnikov, kar bi bilo devet odstotkov več kot leto prej. Ocenjujejo tudi, da bodo stroški goriva za približno dva evra na enoto višji, kar nizkocenovnemu prevozniku zaradi visoke stopnje zavarovanja tveganja prinaša prednost pred tekmeci.
Prevozne zmogljivosti evropskih letalskih družb ostajajo nižje kot pred pandemijo, pri Ryanairju pa pričakujejo, da bodo zamude v dobavni verigi ohranile te omejitve tudi v prihodnjih treh ali štirih letih.
"Te omejitve zmogljivosti v kombinaciji z našo vse večjo stroškovno prednostjo, preudarnim varovanjem pred tveganjem za gorivo, močno bilanco, naročili nizkocenovnih letal in vodilno operativno odpornostjo v panogi ustvarjajo velike priložnosti za rast prometa in dobička družbe Ryanair, medtem ko se širimo na 300 milijonov prepeljanih potnikov na leto do fiskalnega leta 2034," je v poslovnem poročilu zapisal glavni izvršni direktor Ryanair Michael O'Leary.
Zamude ključnih delov letal predstavljajo tudi tveganje za Ryanairjeve napovedi. Pričakovana rast prometa je namreč odvisna od naročila 57 letal 737-8200 Game Changer pri ameriškem proizvajalcu Boeing. Pri Ryanairju so zaskrbljeni, da bi 10 od 57 letal, ki so jih pričakovali še pred poletno sezono 2024, prišlo šele naslednjo zimo.