Nissan in Honda skupaj v elektrifikacijo in boj s kitajskimi tekmeci

Posel Forbes Slovenija 15. marca, 2024 12.37
featured image

Japonska proizvajalca vozil Nissan in Honda preučujeta možnost strateškega partnerstva na področju električnih vozil. Sodelovanje bi zajemalo razvoj avtomobilske programske opreme, osnovnih komponent za električne avtomobile in dopolnilne izdelke.

15. marca, 2024 12.37

“Za nadaljnje pospeševanje prizadevanj za ogljično nevtralnost in nič smrtnih žrtev prometnih nesreč bo treba okrepiti okoljske in elektrifikacijske tehnologije ter razvoj programske opreme,” sta podjetji Nissan in Honda zapisali v sporočilu za javnost, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA).

Glavni izvršni direktor Nissana Makoto Učida je poudaril, da ne tekmujejo več zgolj proti tradicionalnim proizvajalcem avtomobilov, ampak tudi proti novim igralcem. “Te nove blagovne znamke z inovativnimi izdelki in novimi poslovnimi modeli prodirajo na avtomobilski trg in skušajo prevladati z izkoriščanjem svoje izjemne cenovne konkurenčnosti in neverjetne hitrosti,” je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP Učida dejal novinarjem.

“Dokler se držimo konvencionalne modrosti in tradicionalnega pristopa, ne moremo zmagati,” je prepričan.

Direktor Honde Tošihiro Mibe je ocenil, da se avtomobilska industrija sooča s preobrazbo, ki se zgodi enkrat na sto let. “Merilo naše študije izvedljivosti sodelovanja bo, ali nam bo sinergija tehnologij in znanja, ki smo jih razvili v naših podjetjih, omogočila, da postanemo vodilni v industriji z ustvarjanjem nove vrednosti za avtomobilsko industrijo,” je dejal.

Predsednik in glavni izvršni direktor Nissana Makoto Učida ter direktor in predsednik Honde Tošihiro Mibe
Predsednik in glavni izvršni direktor Nissana Makoto Učida ter direktor in predsednik Honde Tošihiro Mibe sta načrte o sodelovanju predstavila v petek v Tokiu (Foto: PROFIMEDIA)

Ujeti priključek s Kitajsko

Po ocenah analitikov je namen te poteze dohiteti kitajske tekmece. Ti so si na področju električnih vozil izborili prednost, medtem ko so japonska podjetja zaradi večje osredotočenosti na hibridna vozila nekoliko zaostala.

Hibridna vozila so na Japonskem zelo priljubljena. Na njih prisega tudi največji proizvajalec avtomobilov na svetu, japonska Toyota. Na tem trgu so leta 2022 predstavljala 40 odstotkov vseh prodanih vozil. Električna vozila so na drugi strani predstavljala 1,7 odstotka vseh prodanih vozil. V Evropi in na Kitajskem je ta delež znašal 15 oz. 20 odstotkov.

Kitajska je zaradi uspeha tamkajšnjih avtomobilskih podjetij lani prehitela Japonsko in postala največja izvoznica avtomobilov na svetu, STA še povzema AFP.