McDonald’s pod plazom kritik, zato bo umaknil franšizo v Izraelu
McDonald's se je znašel pod plazom kritik, ko je njihov franšizojemalec Alonyal začel razdeljevati na tisoče brezplačnih obrokov izraelskim vojakom. Sledil je bojkot restavracij, ki je zdesetkal četrtletne cilje podjetja.
Velikan hitre hrane McDonald’s se je znašel pod plazom kritik, ko je njihov franšizojemalec v Izraelu Alonyal začel razdeljevati na tisoče brezplačnih obrokov izraelskim vojakom.
Družba je po pisanju BBC v četrtek sporočila, da so z Alonyal (slednji že več kot 30 let upravlja verigo restavracij v Izraelu) sklenili dogovor o vrnitvi 225 poslovalnic po vsej državi, v katerih je zaposlenih 5.000 ljudi.
Iz ameriškega podjetja so sporočili tudi, da bodo restavracije, dejavnosti in zaposleni še naprej delovali “pod enakimi pogoji” in da ostajajo “zavezani izraelskemu trgu”.
Bojkot, ki je zrušil cilje podjetje
Bojkot se je začel, ko so muslimanske države, med njimi Kuvajt, Malezija in Pakistan, izdale izjave, v katerih so se distancirale od podjetja zaradi njegove domnevne podpore Izraelu.
Prodaja pod zlatimi oboki se je v regiji od oktobra zmanjšala. Ob tem BBC spomni še, da so glasni protesti potekali po vsem svetu.
Da je vojna med Izraelom in Hamasom zarezala v poslovanje McDonald’sa, je svetovna prehranska veriga priznala že januarja. Čeprav je bila najbolj prizadeta njihova prodaja na Bližnjem vzhodu, se je poslovanje upočasnilo še v Franciji, Indoneziji in Maleziji.
“Dokler traja ta vojna … ne pričakujemo bistvenega izboljšanja”
Glavni izvršni direktor ameriške družbe Chris Kempczinski je za odziv krivil “napačne informacije”, ki pa so vseeno vplivale na rezultate. Podjetje prvič po skoraj štirih letih ni doseglo četrtletnega prodajnega cilja.
Bojkot so v McDonald’su označili za “razočaranje in neutemeljenost”. Podjetje se zanaša na tisoče neodvisnih podjetij, ki upravljajo večino od več kot 40.000 restavracij po vsem svetu. Približno pet odstotkov jih je na Bližnjem vzhodu.
“V vseh državah, kjer poslujemo, tudi v muslimanskih, McDonald’s ponosno predstavljajo lokalni lastniki,” je dejal Kempczinski. Glede omenjenih trgov je še dodal, da “dokler traja ta vojna … ne pričakujemo bistvenega izboljšanja.”
V družbi zdaj upajo, da si bo z vrnitvijo izraelske franšize povrnila ugled na Bližnjem vzhodu in ponovno dosegla ključne prodajne cilje.