Nemški minister ostro kritiziral proteste proti Tesli: To ima svoje meje
"Protesti imajo svoje meje. V Grünheideju je ta jasno določena z ograjo okrog območja tovarne. Tam se konča protest in začne kazenska odgovornost," je po dveh dneh protestov na območju Tesline tovarne v Nemčiji oster gospodarski minister Robert Habeck.
Nemški gospodarski minister Robert Habeck iz vrst Zelenih je danes ostro kritiziral proteste proti širitvi tovarne ameriške Tesle v Grünheidu v Brandenburgu. Udeleženci proizvajalcu električnih avtomobilov očitajo, da ogroža okolje in oskrbo z vodo v regiji.
V petek je več aktivistov – po podatkih sodelujoče organizacije Disrupt Tesla jih je bilo okoli 800 – poskušalo vstopiti v prostore podjetja, kar jim je policija preprečila. Včeraj je sledil nov protest, na katerem je bilo po podatkih organizatorjev dva tisoč, po podatkih policije pa tisoč ljudi.
“Protesti imajo svoje meje. V Grünheideju je ta jasno določena z ograjo okrog območja tovarne. Tam se konča protest in začne kazenska odgovornost. Protestniki so vedno odgovorni za to, da se izognejo nasilju in se ne radikalizirajo,“ je Habeck po poročanju nemških medijev povedal v pogovoru za medijsko hišo Funke Mediengruppe.
Proti avtomobilom nasploh
Obregnil se je tudi ob vsebino protestov, ki je po njegovem napačna.
Protest proti Tesli je nekoliko drugačen od siceršnjih akcij okoljskih aktivistov v zadnjih letih. Ti praviloma protestirajo proti proizvodnji oziroma rabi fosilnih goriv. Tokrat pa se upirajo proizvodnji električnih avtomobilov, ki jih odločevalci praviloma vidijo kot del rešitve zelenega prehoda.
“Protest je uperjen proti vsaki tovarni avtomobilov,” je dejal Habeck.
To je za Die Zeit potrdila tudi Jule Fink, tiskovna predstavnica ene od organizatoric, okoljske organizacije Ende Gelaende. “Želimo ustaviti Teslo in tudi druga avtomobilska podjetja, naj bo to Volkswagen v Wolfsburgu ali Mercedes v Bremnu.”
Dejala je, da Teslin poslovni model, tako kot industrija fosilnih goriv, temelji na izkoriščevalskem sistemu. Opozorila je na vprašanja vpliva na oskrbo z vodo, izsekavanja gozda, uvoza kovin iz tretjih držav.
“Napačno razumemo prometni prehod, če domnevamo, da lahko preprosto vozimo električne avtomobile namesto motorjev z notranjim izgorevanjem,” je navedla in dodala, da bi namesto subvencioniranja avtomobilske industrije in gradnje avtocest države lahko več vlagale v javni promet.
Na vprašanje, ali je torej cilj protestnikov ukiniti avtomobile, je Fink dejala: “Ne. Obstajajo situacije, v katerih so avtomobili še vedno potrebni, pa naj gre za reševalna vozila ali ko se avtomobili uporabljajo v komunalne namene. Torej nismo povsem proti njim. Bistvo je, da je mobilnost trenutno namenjena samo osebnim avtomobilom, ki jih ena oseba uporablja v povprečju le 40 minut na dan. To je treba spremeniti.”
Vlada: Borimo se za delovna mesta
Habeck pa je dejal, da si nemška vlada prizadeva, da bi se avtomobili prihodnosti proizvajali v Nemčiji. S tem bi se tam ohranili delovna mesta in dodana vrednost, je dejal.
Širitev tovarne je ta konec tedna javno podprl tudi nemški kancler Olaf Scholz.
Tarča aktivistov
V gozdu ob Teslini tovarni v Nemčiji sicer že dlje časa taborijo protestniki, ki želijo ustaviti načrtovano širitev, za katero bi morala Tesla posekati okoli 100 hektarjev gozda. Lokalna skupnost naj bi zdaj našla način, da se površine, namenjene za posek, skrčijo s 100 na 50 hektarjev. Občinski svetniki naj bi po poročanju medijev o predlogu odločali še ta teden.
Že marca pa je skrajnolevičarska skupina zanetila požar na visokonapetostnem daljnovodu, ki je ohromil proizvodnjo v tovarni. Ta zaposluje 12 tisoč ljudi. Policija preiskuje sum kaznivega dejanja udejstvovanja v teroristični organizaciji, poročajo nemški mediji.