Nemška podjetja in potrošniki spet bolj optimistični

Posel Forbes Slovenija 26. marca, 2024 10.12
featured image

Zaposlitvene namere nemških družb so se po lanskem decembru marca znova izboljšale. Razpoloženje se izboljšuje tudi med nemškimi potrošniki.

26. marca, 2024 10.12

Podjetja v Nemčiji so bolj pripravljena na novo zaposlovati, ugotavlja münchenski inštitut za gospodarske raziskave Ifo. Kazalnik zaposlovanja se je marca na mesečni ravni zvišal za 1,4 točke na 96,3 točke. “Podjetja so bolj pripravljena zaposlovati, ker lahko bolje ocenijo gospodarske razmere,” meni vodja raziskav pri Ifu Klaus Wohlrabe.

Na inštitutu ob tem poudarjajo, da odpuščanja v nekaterih panogah vseeno niso izključena, piše STA.

V proizvodnih in trgovskih podjetjih možna odpuščanja

Kljub splošnemu pozitivnemu trendu in izboljšanju kazalnika v proizvodnji, ki se je povzel za 4,1 točke na -9,3 točke, bodo proizvodna podjetje verjetno vseeno odpuščala. To velja tudi za trgovino na drobno, kjer kazalnik z -9,8 točke vztraja v negativnem območju. “Višje realne plače trgovcem na drobno dajejo upanje, da se bo potrošnja znova povečala. Se pa to odraža v njihovem načrtovanju osebja,” pojasnjuje Wohlrabe.

Vrednost kazalnika v storitvenem sektorju, kjer je povpraševanje po novi delovni sili izrazito zlasti v turizmu, se je zvišala za 2,7 točke na 5,2 točke.

Še naprej pa vztraja kriza v gradbeništvu, kjer se prav tako nagibajo k odpuščanju. Vrednost kazalnika je bila ta mesec pri -8,6 točke, še navaja STA.

Nemški potrošniki bolje razpoloženi že drugi mesec zapored

Razpoloženje nemških potrošnikov bi se še drugi mesec zapored izboljšalo. Nemški raziskovalni inštitut GfK je kazalnik za april – izračunava ga za mesec naprej – postavil pri -27,4 točke, kar je 1,4 točke višje kot marca, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Kazalnik dohodkovnih pričakovanj se je malenkost izboljšal, še naprej pa je na nizki ravni ostal kazalnik, ki meri pripravljenost na večje nakupe.

“Razpoloženje potrošnikov se izboljšuje zelo počasi,” je objavo raziskave pospremil Rolf Bürkl iz GfK.

Naraščajoče plače in močan trg dela so bili po njegovih besedah dober predpogoj za povečanje potrošnje, a jo zavira velika negotovost glede nemškega gospodarstva. “Domače povpraševanje ne spodbuja gospodarstva,” je izpostavil Bürkl.

Nemška vlada je pred kratkim znižala gospodarsko napoved za letošnje leto z 1,3 odstotka na le 0,2 odstotka. Po pričakovanjih se bo gospodarstvo v prvem četrtletju skrčilo, v nadaljevanju leta pa bo ob umiritvi inflacije in zniževanju obrestnih mer dobilo zagon, še navaja dpa.