Spotify z več kot 600 milijoni naročnikov, a še vedno z izgubo
Švedski ponudnik storitve za pretočno predvajanje glasbe Spotify je konec lanskega leta presegel 600 milijonov mesečnih uporabnikov, a leto končal s 446 milijonov evrov izgube.
Spotify je lansko leto končal s 602 milijonoma mesečno aktivnih uporabnikov, kar je 23 odstotkov več kot leto prej. Prav tako so imeli več plačljivih uporabnikov – 236 milijonov oziroma 15 odstotkov več kot leta 2022.
Vseeno so leto končali v rdečih številkah. Izguba iz poslovanja je lani znašala 446 milijonov evrov, kar je manj kot leta 2022, ko so imeli 659 milijonov evrov izgube.
Spotify je lani ustvaril 13,2 milijarde evrov prihodkov oziroma 1,5 milijarde evrov več kot leta 2022.
Švedski ponudnik je sicer v zadnjem četrtletju lanskega leta zmanjšal izgubo, tako, da je dvignil naročnino, zmanjšal število podkastov in decembra odpustil približno 17 odstotkov zaposlenih, poroča Wall Street Journal.
Dobri rezultati v zadnjem lanskem četrtletju
K boljšim rezultatom v četrtem četrtletju lanskega leta so pripomogli tudi višji prihodki on naročnin, ki so zrasli za 17 odstotkov, za 12 odstotkov (na 501 milijon evrov) pa so se povečali prihodki iz oglaševanja, kar je po navedbah podjetja največ doslej.
Podjetje Spotify je prejšnji teden sporočilo, da je podaljšalo licenčno pogodbo z zvezdniškim podkastom Joejem Roganom, ki naj bi bila po poročanju časopisa The Wall Street Journal vredna okoli 250 milijonov dolarjev.
V skladu z novo pogodbo bo Spotify prodajal oglase za “The Joe Rogan Experience” in ga distribuiral na več platformah za podkaste, tudi v video obliki na YouTubu in ga tako ne bo tržil le preko svojih kanalov.
Nove pogodbe tudi za druge izvajalce
V podjetju si želijo tudi spremeniti pogodbe z drugimi zvezdniki podkastov, tako da bi dobili manjši fiksni znesek in večji variabilni del od uspešnosti.
Glavni izvršni direktor Daniel Ek je na pogovoru z vlagatelji dejal, da nove strukture pogodb pomenijo, da so interesi Spotifyja bolje usklajeni z ustvarjalci, še piše Wall Street Journal.
“Oboji smo usmerjeni k povečevanju števila poslušalcev in prihodkov, saj bomo tako ustvarili dobiček,” je dejal.
V zadnjem četrtletju leta je bilo poslovanje s podkasti dobičkonosno, je dejal Ek, podobno pa pričakuje tudi v prihodnje.
Po njegovih besedah namerava Spotify kljub zmanjšanju števila zaposlenih in povečanju učinkovitosti še naprej vlagati v prihodnjo rast.
Število uporabnikov poskočilo za petino
Podjetje pričakuje, da se bo število mesečnih aktivnih uporabnikov v prvem četrtletju povečalo na 618 milijonov, število plačljivih naročnikov pa na 239 milijonov.
Za prvo četrtletje letošnjega leta pričakujejo, da se bo število aktivnih mesečnih uporabnikov povečalo na 618 milijonov. Dobiček iz poslovanja naj bi v tem obdobju znašal 180 milijonov evrov.