Legendarna skupina ostala brez svojih pesmi in znamke
Hardrockovska skupina Kiss je švedskemu vlagatelju v glasbo prodala svoj katalog skladb. Plačal naj bi kar 300 milijonov dolarjev (237,4 milijona evrov), v prihodnje pa organiziral njihove digitalne koncerte.
Podjetje Pophouse Entertainment s sedežem v Stockholmu je kupilo pesmi legendarne skupine Kiss. Švedi so kupili tudi njihovo blagovno znamko, podobo in intelektualno lastnino, poroča BBC.
Legendarna skupina je s prodajo storila še zadnji korak pri umiku z nastopov v živo. V luči glasbene upokojitve so decembra sklenili tudi zadnjo svetovno turnejo, imenovano End of the Road World Tour.
Skupino Kiss sta leta 1973 ustanovila pevca Paul Stanley in Gene Simmons. Začetna zasedba, v kateri sta bila tudi Ace Frehley in Peter Criss, je postala znana po svoji ikonični poslikavi obraza.
Razprodaja pravic starih legend
Prodaja glasbenih pravic skupine Kiss sicer še zdaleč ni prvi primer takšne prodaje. Svoj opus sta denimo družbi Sony Music Entertainment prodala Bob Dylan in Bruce Springsteen.
Slednji je glasbene pravice leta 2021 prodal za 550 milijonov evrov, kar se uvršča med največje posle, ki so bili kadarkoli sklenjeni za delo posameznega umetnika.
Dylan je prodajo s Sonyjem izpeljal leto pozneje; vredna naj bi bila med 150 in 200 milijoni dolarjev. Večni ameriški upornik je prodal vse svoje posnetke od leta 1962 ter pravice do številnih prihodnjih izdaj. Novi lastniki Dylanove glasbe s to preučujejo tudi “nove načine” za doseganje prihodnjih generacij.
Podrobnosti posla s skupino Kiss sicer niso znane. Podoben pa naj bi bil poslu z britansko skupino Genesis, ki je svoje delo prodala za okoli 300 milijonov dolarjev. Obenem naj bi bil manjši od prodaje polovice del Michaela Jacksona, ki je znašala 600 milijonov dolarjev.
Kiss odslej le kot digitalni avatarji
Posebnost švedskega nakupa je to, da Pophouse ne bo imel v lasti le pravic do glasbe, temveč celotno blagovno znamko Kiss. Ta po pisanju BBC vključuje tudi prodajo intelektualne lastnine, kar bo podjetju omogočilo ustvarjanje prihodnjih vsebin, ki jih bo ustvarila tudi umetna inteligenca.
Spomnimo, da je skupina Kiss lani decembra sodelovala na projektu ustvarjanja njihovega digitalnega avatarja. Dvojniki so se v digitalni obliki pojavili na odru ob koncu njihovega zadnjega koncert v newyorški dvorani Madison Square Garden. Odigrali so skladbo “God Gave Rock And Roll To You” in predstavili novo obdobje kot izključno digitalni rokerji. Dan za tem je skupina tudi na svojem YouTube kanalu objavila posnetek, v katerem so dejali, da so zdaj “ovekovečeni in prerojeni kot avatarji za večni rock”.
Pophouse Entertainment je v preteklosti že pripravljal virtualne koncerte Abba Voyage. Člani kultne švedske skupine so na koncertih predstavljeni kot virtualni avatarji (imenovani “ABBAtars”) in prikazujejo skupino, kakršna je bila leta 1979. Koncerti potekajo v olimpijskem parku kraljice Elizabete v Londonu. Prizorišče je bilo zgrajeno posebej za ta namen in se uradno imenuje ABBA Arena.
Po pisanju Bloomberga skandinavsko podjetje z virtualnimi koncerti tedensko zasluži vrtoglava dva milijona dolarjev.