Največji avtomobilist na svetu predstavil nove motorje

featured image

Toyota je skupaj z Mazdo in Subarujem predstavila novo generacijo motorjev, ki naj bi delovali v avtomobilih z različnimi pogoni.

29. maja, 2024 11.00

Japonski proizvajalec avtomobilov Toyota je še podvojil svojo stavo na razvejano in postopno strategijo elektrifikacije. V torek so namreč predstavili motorje naslednje generacije, ki jih bo mogoče integrirati v avtomobile z različnimi pogoni, od hibridov do klasičnih bencinskih motorjev in baterij, poroča Reuters.

Na skupnem dogodku s partnerjema Subaru in Mazda je Toyota javnosti predstavila razvoj 1,5-litrskega in dvolitrskega motorja z manjšo prostornino in višino kot trenutni motorji.

“S temi motorji si bo vsako od treh podjetij prizadevalo optimizirati integracijo z motorji, baterijami in drugimi električnimi pogonskimi enotami,” so zapisali v skupni izjavi. Toyota ima v lasti približno petino Subaruja in pet odstotkov Mazde.

Trojica japonskih avtomobilistov verjame, da bi s temi motorji lahko razogljičili segment avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, saj bodo skladni tudi z alternativnimi gorivi, kot so e-goriva in biogoriva. Upajo tudi, da bo manjša prostornina omogočila dizajn avtomobilov z nižjim pokrovom.

Predsednik Toyote Koji Sato
Predsednik Toyote Koji Sato je nove motorje predstavil skupaj s partnerjema Mazdo in Subarujem (Foto: PROFIMEDIA)

Prihranki

Nov 1,5-litrski motor naj bi zmanjšal prostornino in težo za 10 odstotkov v primerjavi s trenutnim motorjem, ki ga najdemo pod pokrovom modelov yaris, so na dogodku še dejali pri Toyoti. Medtem bo dvolitrski motor prinesel podoben prihranek v primerjavi s trenutnim 2,4-litrskim motorjem, ki ga Toyota vdeluje v terence (SUV).

Glavni tehnološki direktor Hiroki Nakajima ni razkril, kdaj bo Toyota lansirala modele, opremljene s temi motorji.

Predsednik Mazde Masahiro Moro
Novi motorji bodo lažji, manjši in skladni z vrsto goriv, je dejal predsednik Mazde Masahiro Moro (Foto: PROFIMEDIA)

Stava na hibride

Toyota že od samih začetkov elektrifikacije avtomobilizma sledi “večsmernemu” pristopu k ogljični nevtralnosti z vozili, ki ponujajo vrsto pogonskih sklopov. V 90. letih so bili med prvimi, ki so popularizirali hibride z modelom prius, teh pa so se držali tudi, ko so električna vozila postajala bolj priljubljena.

Kljub kritikam se je v zadnjem letu strategija obrestovala. Z umiritvijo rasti povpraševanja po električnih vozilih zaradi njihove visoke cene je namreč Toyota lani okrepila prodajo hibridov in ustvarila 35 milijard dolarjev dobička iz poslovanja.

V prvem četrtletju letos je Toyota prodala približno 2,4 milijona vozil, od tega skoraj dve petini bencinsko-električnih hibridov. Priključni hibridi, vozila na gorivne celice in popolnoma baterijska električna vozila (BEV) skupaj predstavljajo le 2,9 odstotka prodaje.

Predsednik družbe Akio Tojoda je januarja dejal, da bodo električna vozila dosegla največ 30-odstotni svetovni avtomobilski tržni delež, preostalo pa bodo hibridi, vozila na vodikove gorivne celice in vozila na gorivo.