Zakaj je zreški avtomobilski dobavitelj odpovedal pogodbo z MLM
Naročnik, ki je Mariborski livarni Maribor (MLM) odpovedal pogodbo, je zreški avtomobilski dobavitelj GKN Driveline, poroča Večer. Razlog je nestabilno poslovanje MLM v državni lasti.
V začetku tedna so iz Mariborske livarne Maribor (MLM) sporočili, da so na čakanje poslali 50 delavcev, saj je pogodbo odpovedala njihova največja stranka. Predsednik uprave MLM Samo Iršič v ponedeljek ni želel razkriti, kdo je odpovedal pogodbo, Večer pa danes poroča, da gre za GKN Driveline iz Zreč.
Gre za podjetje, ki letno ustvari več kot 110 milijonov evrov prihodkov, njihova naročila pa so za MLM predstavljala skoraj tretjino letnih prihodkov.
Za odpoved pogodbe so se pri GNK Driveline po poročanju Večera odločili zaradi grozeče insolventnosti in finančne nestabilnosti. V začetku junija so predstavniki zreškega podjetja stanje v MLM preverjali tudi na sestanku na gospodarskem ministrstvu, pogovarjali pa naj bi se tudi s Slovenskim državnim holdingom (SDH), ki je lastnik MLM.
Izguba, ki je ne nadomestiš čez noč
Predsednik uprave MLM Samo Iršič je sicer v začetku tedna ob napovedi, da bodo na čakanje poslali 50 zaposlenih dejal, da avtomobilska industrija poleg popolnega servisa, kakovosti in dobrih pogojev “zahteva tudi finančno stabilnost in stabilne okoliščine poslovanja, MLM pa je v zadnjih nekaj letih na udaru bodisi zaradi neuspešnih prodajnih postopkov ali pa zaradi zapadlih in reprogramiranih ali zamrznjenih kreditov in podobno”.
Izpad enega kupca, sploh ker gre za največjega, je po njegovih besedah težko nadomestiti čez noč, uvajanje pa običajno traja vsaj pol leta. Ob 50 zaposlenih, ki so zdaj na čakanju, v podjetju dela še okoli 300 ljudi.
Potencialna kupca iz Indije
SDH že dalj časa išče kupca za MLM, ki je likvidnostnih težavah. Ob koncu lanskega leta je njegov dolg do SDH znašal slabih 14 milijonov evrov. Upravljavec državnega premoženja je še z ostalima upnikoma, Gorenjsko banko in SID banko, odobril kratkoročni moratorij na odplačilo posojil do konca septembra.
Državni holding tudi že dalj časa išče novega lastnika za mariborsko livarno. Trenutno naj bi se pogovarjali z dvema potencialnima strateškima kupcema iz Indije, ki naj bi opravila skrbni pregled družbe. Po informacijah Večera naj bi se za nakup zanimali družbi Shree Ved Industries in Gupta Automotive.
Zaposleni v mariborski livarni še vedno tudi niso dobili izplačanega regresa. Vodstvo podjetja se je s sindikatoma dogovorilo, da rok za plačilo zaradi trenutne nezmožnosti plačila zamaknejo na 1. november.