Renault s kitajskim partnerjem v razvoj električnega twinga

Posel Forbes Slovenija 31. maja, 2024 16.17
featured image

Renault in kitajski Geely sta napovedala ustanovitev skupnega podjetja, ki bo razvijalo motorje z notranjim zgorevanjem in hibridne motorje.

31. maja, 2024 16.17

Novo podjetje s sedežem v Londonu bo skrbelo za načrtovanje, razvoj in prodajo učinkovitejših hibridnih motorjev in motorjev z notranjim zgorevanjem v skladu z najsodobnejšimi tehnologijami ter tudi menjalnikov in baterij, poroča STA.

“Kombinacija različnih tehnologij je potrebna za uspešno razogljičenje na svetovni ravni, kjer se pričakuje, da bo več kot polovica proizvedenih vozil do leta 2040 še vedno odvisna od motorjev z notranjim zgorevanjem,” sta Renault in Geely zapisala v skupni izjavi za javnost.

Z združitvijo bi okrepila svojo konkurenčnost

Odločitev o ustanovitvi skupnega podjetja je odgovor na poteze tekmecev na zahtevnem avtomobilskem trgu. Izdelovalci, kot sta Toyota in kitajski BYD, namreč pospešeno razvijajo nove motorje z nižjimi emisijami in porabo goriv, ob tem opozarjajo tuje tiskovne agencije. Združitev z Geelyjem pa je tudi bistveni element Renaultove strategije, ki temelji na sklenitvi več partnerstev z drugimi podjetji za znižanje stroškov proizvodnje avtomobilov in dostopa do novih trgov.

V sodelovanju z za zdaj še neznanim kitajskim partnerjem pa naj bi potekal tudi velik del razvoja novega in potrošnikom bolj dostopnega električnega twinga, je ta teden neuradno poročal Bloomberg. To je v izjavi potrdilo tudi podjetje. “Razvoj avtomobila bo potekal s kitajskim partnerjem, da bi izboljšali čas razvoja in znižali stroške. Oblikovanje in inženiring pa bosta potekala v Franciji,” je povedal tiskovni predstavnik Renaulta.

Bodo novega električnega twinga proizvajali v Sloveniji?

Renault namerava proizvodnjo novega twinga zagnati v prihodnjih letih. Reuters je nedavno poročal, da so v okviru hčerinske družbe Ampere, pod okrilje katere spada proizvodnja električnih vozil, aprila zagnali inženirska dela na omenjenem modelu. Množična proizvodnja bi leta 2026 lahko stekla v Renaultovi tovarni Revoz v Novem mestu.

Revoz, Renault, Novo mesto
V Revozu proizvodnje novega električnega twinga zaenkrat še ne morejo potrditi (Foto: Srdjan Živulović/Bobo)

V novomeškem Revozu so konec aprila sicer za STA pojasnili, da odločitev o proizvodnji električnega twinga še ni znana. Povedali so, da lahko za zdaj potrdijo le nadaljevanje proizvodnje clia. Odločitev o proizvodnji novega modela električnega twinga, katerega koncept je bil predstavljen konec lanskega leta, naj medtem za zdaj še ne bi bila sprejeta. “Do tega naj bi prišlo zelo kmalu,” so navedli.

V Revozu trenutno sestavljajo Renaultove modele Clio, Twingo in električni Twingo. Dnevno izdelajo 325 vozil, lani pa so skupno naredili 60.881 vozil. V tem letu bodo zaključili z izdelovanjem starega modela twinga in električnega twinga. Prihodnje poslovanje tovarne bo tako v veliki odvisno od odločitve Renaulta, ali bodo v Revozu izdelovali novi model električnega twinga, še piše STA.