Pivovarji upajo na lepo vreme v času Eura 2024
Po "brutalnem" letu 2023 veliki varilci piva stavijo na rast prodaje v času evropskega nogometnega prvenstva, medtem ko so obeti za žgane pijače še vedno klavrni.
Evropska prvenstva v nogometu običajno pomenijo rast prodaje piva. Tega se zavedajo veliki svetovni pivovarji, ki upajo, da bodo sončno vreme v juniju in juliju ter dobre predstave nekaterih ključnih reprezentanc prinesle boljše leto, kot je bilo lansko.
Družbe, kot so nizozemski Heineken, danski Carlsberg in ameriški Anheuser-Busch, beležijo višjo prodajo na večjih trgih v času Eura, ki ga bo letos poleti gostila Nemčija. Poleg Nemčije je rast prodaje v času prvenstev opaziti tudi v Franciji, Združenem kraljestvu, Španiji in Italiji, piše Bloomberg.
Prav te države so tudi med glavnimi favoriti za zmago na turnirju. Uvrstitev teh reprezentanc v izločilne boje, ki je sicer pričakovana, bi bila lahko poleg vremena druga spodbuda za prodajo piva. Nemčija, Združeno kraljestvo in Španija so med 10 največjimi porabnicami piva na svetu.
“Če dobite idealen scenarij čudovitega poletja in finale, v katerem igrata Anglija in Italija ali Anglija in Francija, bo to seveda zelo koristno za industrijo,” je za Bloomberg dejal analitik Barclaysa Laurence Whyatt.
Scenarij bi pomenil tudi preobrat za industrijo po slabem letu. Glavni izvršni direktor Heinekena Dolf van den Brink je lansko poletje označil za “brutalno” zaradi količine dežja po Evropi v juliju in avgustu. Zaradi klavrnega vremena so ljudje pogosteje ostajali doma. Letošnje poletje naj bi bilo po napovedih toplejše kot lansko.
Slabši obeti za žganje
Za proizvajalce žaganih pijač pa obeti niso tako rožnati. Evropski proizvajalci žganih pijač s težavo ohranjajo svojo uspešnost iz obdobja pandemije v ZDA, kjer so subvencije in omejitve gibanja prispevale k razcvetu potrošniške porabe, je za Bloomberg dejal Whyatt. Prav tako so bolj izpostavljeni ameriškemu trgu kot evropski pivovarji.
“Pričakovalo se je, da se bodo navade ljudi do neke mere oblikovale. Če si se naučil pripravljati koktajle doma, boš to morda nadaljeval tudi po karanteni,” je dejal. “Toda v podatkih v zadnjem letu vidimo, da je bila vsa pandemska rast izgubljena.”
Prodaja premijskih blagovnih znamk potrošnikom je bila lani težka naloga in tako bo morda ostalo tudi letos. Pivu po drugi strani koristi njegov status “vsakdanjega nakupa”, ki je privlačen potrošnikom z manj denarja, pravi analitik pri Bloomberg Intelligence Duncan Fox.