Kitajski baterijski velikan zbira milijarde za gradnjo tovarne pri naših sosedih

Posel Forbes Slovenija 13. maja, 2025 11.52 > 13. maja, 2025 11.54
featured image

Kitajski CATL s prvo javno ponudbo delnic na hongkonški borzi cilja na skoraj 3,6 milijarde evrov svežega kapitala, večino bi porabil za gradnjo tovarne na Madžarskem.

13. maja, 2025 11.52 > 13. maja, 2025 11.54

Kitajski proizvajalec baterij CATL namerava v skladu z dokumentacijo, vloženo pri hongkonški borzi, s prvo javno ponudbo delnic (IPO) v Hongkongu zbrati vsaj 31,01 milijarde hongkonških dolarjev (3,58 milijarde evrov). CATL prodaja 117,9 milijona delnic po najvišji ponudbeni ceni 263 hongkonških dolarjev (30,37 evra) na delnico, poroča Reuters.

Znesek bi se lahko povečal na približno 4,77 milijarde evrov, če bo uveljavljena možnost povečanja obsega IPO, denimo s povečanjem števila delnic ali s tako imenovano opcijo “greenshoe”. Z vsako od njiju bi se število delnic povečalo za do 17,7 milijona, kar bi pomenilo dvakrat po 4,65 milijarde hongkonških dolarjev (približno 536 milijonov evrov) več.

Gre za največji globalni IPO letos, saj je CATL s to ponudbo prehitel 2,7 milijarde evrov vredno prvo javno ponudbo delnic družbe JX Advanced Metal v Tokiu, ki je stekla marca. V Hongkongu bo to največja prodaja delnic od septembra lani, ko je družba Midea Group zbrala 4,1 milijarde evrov.

Vlagatelji v vrsti

Za nakup se je že prijavilo več kot 20 večjih vlagateljev, na čelu s kitajskim naftnim in plinskim velikanom Sinopec in kuvajtskim državnim premoženjskim skladom Kuwait Investment Authority. Ti so vpisali za približno 2,36 milijarde evrov delnic.

Končna cena delnic bo po poročanju Reutersa znana najkasneje 19. maja, dan pred začetkom trgovanja z njimi.

Večina zbranega denarja na Madžarsko

V CATL-u so navedli, da bodo približno 90 odstotkov zbranega denarja, to je približno 27,6 milijarde hongkonških dolarjev (3,2 milijarde evrov), porabili za gradnjo načrtovane tovarne na Madžarskem. Ta je del njihovega načrta za proizvodnjo baterij za avtomobile v Evropi, kot so BMW, Stellantis in Volkswagen.

Prva faza, v kateri CATL vlaga 2,7 milijarde evrov, naj bi bila končana še letos. Tako naj bi CATL še letos pri severovzhodnih sosedih začel izdelovati baterije, hkrati pa tudi začel z drugo fazo naložbe, ki bi jo financiral z denarjem od IPO, navaja Reuters.

CATL ima v Evropi do zdaj eno tovarno, in sicer v Nemčiji v bližini mesta Arnstadt. Načrtuje pa še eno v Zaragozi v Španiji, kjer bo skupaj s Stellantisom vložil 4,1 milijarde evrov. Z obratovanjem naj bi začela do konca prihodnjega leta.

Na “črnem seznamu” ZDA

Na prvo javno ponudbo delnic v Hongkongu se CATL pripravlja v času, ko se Washington in Peking pogajata o blaženju trgovinskih napetosti med državama. V nedeljo sta delegaciji v Ženevi zaključili prve pogovore o carinah in sklenili, da za 90 dni druga drugi znižata uvozne carinske stopnje za 115 odstotnih točk. ZDA bo za kitajski uvoz v tem obdobju tako zaračunavala dodatne 30-odstotne carine, Kitajska za ZDA pa 10-odstotne carine.

CATL je bil januarja uvrščen tudi na seznam kitajskih podjetij, ki po mnenju ameriškega ministrstva za obrambo sodelujejo s kitajsko vojsko. Tako imajo trenutno ameriška podjetja prepoved trgovanja z njimi brez soglasja ameriškega ministrstva. V odzivu na potezo je proizvajalec baterij zatrdil, da “ni vpleten v nobene dejavnosti, povezane z vojsko”, v dokumentih, vloženi na hongkonško borzo, pa zdaj navedel, da sodeluje z ameriškim ministrstvom, da bi odpravil “napačno uvrstitev” na ta seznam. Tudi uradni Peking je v izjavi za javnost dejal, da gre za “nerazumno zatiranje” kitajskih podjetij.

Uvrstitev na seznam sicer ne pomeni takojšnje prepovedi poslovanja, a je lahko udarec za ugled podjetij ter ostro opozorilo ameriškim subjektom in podjetjem glede tveganj pri poslovanju z njimi. Prav tako lahko poveča pritisk na ameriško finančno ministrstvo, da proti podjetju uvede sankcije.