Stellantis s Kitajci v gradnjo ene največjih evropskih tovarn baterij

Zeleni prehod Forbes Slovenija 10. decembra, 2024 17.15
featured image

K odločitvi za gradnjo tovarne baterij v Španiji je med drugim pripomoglo dejstvo, da se je Španija vzdržala pri glasovanju o evropskih carinah na kitajske električne avtomobile.

10. decembra, 2024 17.15

Evropsko-ameriški avtomobilski velikan Stellantis in kitajski proizvajalec baterij CATL bosta prek skupnega podjetja v Zaragozi na severozahodu Španije zgradila eno največjih evropskih tovarn baterij za električna vozila. Tovarna, v katero bosta proizvajalca vložila 4,1 milijarde evrov, naj bi začela obratovati do konca leta 2026, poroča Reuters.

Proizvodnja v novi španski tovarni bi lahko dosegla letno zmogljivost 50 gigavatnih ur (GWh). Ta bo sicer odvisna od razvoja trga električnih vozil v regiji in podpore oblasti, sta za Reuters pojasnili podjetji.

Tovarna v Zaragozi bo tretja CATL-ova tovarna v Evropi. Ena je v Nemčiji, ki je bila tudi njegova prva v Evropi, drugo pa gradi na Madžarskem. Obe sta v popolni lasti kitajskega proizvajalca baterij. Za Stellantis je projekt ključni del za povečanje proizvodnje električnih vozil v njegovih obratih v regijah Aragonija in Galicija, piše Reuters.

Španci vzdržani pri glasovanju o carinah

Odločitev o gradnji tovarne Španiji prihaja po tem, ko se je ta vzdržala glasovanja o uvedbi dodatnih carin na kitajski uvoz električnih vozil v Evropsko unijo. Tudi predsednik vlade Pedro Sanchez je pozval EU, naj ponovno razmisli o kaznovanju kitajskih električnih vozil, da bi se izognili trgovinski vojni.

Kitajska podjetja morajo za neposredne naložbe v tujini pridobiti dovoljenje Pekinga. Kot je že poročal Reuters, so kitajske oblasti domačim avtomobilskim proizvajalcem oktobra sporočile še, naj ustavijo velike naložbe v evropskih državah, ki podpirajo uvedbo dodatnih carin.

Španija, druga največja proizvajalka avtomobilov v Evropi, je že leta 2020 napovedala načrt za spodbujanje proizvodnje električnih vozil in baterij, vreden pet milijard evrov. Stellantis je po poročanju Reutersa iz tega načrta prejel približno 300 milijonov evrov.

Cenejši obnovljivi viri energije

Razlog, da je Španija privlačna lokacija za tovarne baterij, je obilica vetrne in sončne energije. Sončna energija je za od 20 do 25 odstotkov cenejša kot v srednji Evropi, viri vetrne energije na Iberskem polotoku pa za pet do deset odstotkov presegajo povprečje EU, je julija pokazala študija družbe McKinsey.

Obnovljivi viri energije napajajo 77 odstotkov vseh obstoječih zmogljivosti v aragonski regiji, kar sta tudi podjetji Microsoft in Amazon navedli kot razlog za gradnjo tamkajšnjih podatkovnih centrov v vrednosti več milijard evrov.

Potem ko je švedski Northvolt prejšnji mesec v ZDA v skladu s poglavjem 11 zaprosil za zaščito pred upniki oziroma nekakšno prisilno poravnavo, bi podjetje CATL-Stellantis lahko prineslo “inovativno proizvodnjo baterij na lokacijo, ki je že zdaj vodilna na področju čiste in obnovljive energije,” je za Reuters komentiral tudi predsednik Stellantisa John Elkann.