Serviserji proti Zavarovalnici Triglav: “To ni sodelovanje, to je izkoriščanje”

Posel Forbes Slovenija 12. maja, 2025 13.23
featured image

Zavarovalnica Triglav po mnenju avtoserviserjev izkorišča svoj prevladujoči položaj na trgu ter jih za kleparska in ličarska dela plačuje občutno pod ceno. V Triglavu očitke zavračajo.

12. maja, 2025 13.23

Avtoserviserji, združeni v Slovensko društvo avtostroke (SDA), so danes Javni agenciji RS za varstvo konkurence (AVK) prijavili Zavarovalnico Triglav zaradi sumov zlorabe prevladujočega položaja na trgu. Trdijo, da so urne postavke za ličarska in kleparska dela, ki jim jih priznava zavarovalnica, nevzdržne, piše STA.

Kot je danes v izjavi za medije pred sedežem AVK v Ljubljani povedal zastopnik SDA Antonio Đureta, so se skušali sestati z vodstvom zavarovalnice, vendar ni bilo posluha za spremembe. Prijava AVK, ki so jo vložili v imenu 150 članov SDA, je skrajni ukrep, a so ga morali uporabiti, da bi jih vzeli resno, je dejal.

“Urna postavka za kleparska in ličarska dela, ki jo vsiljuje zavarovalnica, je nevzdržna,” je dejal.

V prijavi so med ključnimi težavami izpostavili enostransko določanje nesprejemljivo nizkih urnih postavk za kleparska in ličarska dela, ki ne pokrijejo niti osnovnih stroškov delovanja servisov, neprepoznavanje pravno veljavnih pogodb o odstopu terjatev, kar servise ovira pri zakonitem uveljavljanju plačil, neizplačevanje nespornega dela škode v zakonsko določenih rokih, kar ogroža likvidnost podjetij, ter vsiljevanje popustov na vgrajeni material in rezervne dele, brez pravne podlage, kar dodatno obremenjuje poslovanje servisov, so dodatno sporočili iz SDA.

V SDA trdijo, da je realna cena okoli 100 evrov brez davka na uro, Zavarovalnica Triglav pa plača okoli 30 evrov na uro. To pomeni, da servisi ne morejo pokriti niti osnovnih stroškov plač in režije, kaj šele kaj zaslužiti. Želijo, da zavarovalnica serviserjem prizna realne cene po cenikih, poroča STA.

SDA: Vsiljujejo pogoje, ki so le v njihovo korist

“Če se stanje ne bo spremenilo, potrošniki kmalu ne bodo imeli več kje popravljati avtomobilov,” opozarja Đureta. Ljudje se odločajo za popravila pri nepooblaščenih serviserjih, na črno, kar lahko vliva na prometno varnost, dodaja.

Po njegovih besedah imajo podoben odnos tudi druge zavarovalnice, so se pa za prijavo zoper Triglav odločili, ker je kot najmočnejša zavarovalnica na trgu odgovorna, da se določene stvari spremenijo.

V SDA trdijo, da zavarovalnice vsiljujejo svoje pogoje, ki so le v njihovo korist, nikakor ne v korist avtoserviserjev. “To ni partnersko sodelovanje, ampak izkoriščanje,” je poudaril Đureta. Zato menijo, da zavarovalnica izkorišča prevladujoči položaj na trgu.

Varuhu konkurence predložili dokaze

O tem, ali imajo avtoserviserji prav, bo presodila AVK, je dejal hrvaški pravnik. Ocenil je, da so prijavo dobro utemeljili in predložili dovolj dokazov, ter poudaril, da sodna praksa kaže, da zavarovalnice ne smejo vsiljevati svojih pogojev glede urnih postavk in popravila vozil, saj da je to v domeni serviserjev, njegove besede povzema STA.

Med dokazi so po navedbah SDA zapisniki o škodah, elektronska komunikacija, pogodbe, računovodska dokumentacija in pravnomočna sodba slovenskega sodišča, ki potrjuje pravico servisa do zaračunavanja storitev po lastnem uradnem ceniku.

Kot še poudarjajo v sporočilu, mora sistem postati pravičen, vzdržen in pregleden. “Ne moremo več dopuščati modela, v katerem zavarovalnice prevalijo tveganja in stroške na tiste, ki dejansko popravljajo vozila, ter na državljane, ki verjamejo, da imajo pravico do kakovostne sanacije škode,” so navedli.

AVK pozivajo, naj po tej prijavi nujno ukrepa in zaščiti trg pred nadaljnjimi zlorabami. Od ministrstev za gospodarstvo in za infrastrukturo ter vlade pa pričakujejo, da se bodo dejavno vključili v reševanje razmer in vzpostavili dialog s stroko – “kajti brez močne mreže servisov ni varnih vozil, ni delovnih mest in ni razvoja”.

OZS: Pogodbeni ceniki nespremenjeni do lani

Kot so prejšnji teden za N1 pojasnili na Obrtno-podjetniški zbornici (OZS), ima večina zavarovalnic mrežo avtoserviserjev, s katerimi sodelujejo. Z njimi imajo sklenjene pogodbe, ki so bile z največjimi zavarovalnicami podpisane že med leti 2008 in 2012. Takih pogodbenih avtoserviserjev je v Sloveniji približno 600, kar pomeni, da je v takšne mreže vključen približno vsak četrti avtoserviser.

Cena delovne ure se je v dejavnosti čez leta postopno prilagal višjim stroškom, pogodbeni ceniki z zavarovalnicami pa se niso spreminjali vse do leta 2024. Lani je pri določenih pogodbah prišlo do zvišanja cen delovne ure, a ta podražitev praviloma ni presegla sedmih oziroma osmih odstotkov, so navedli na OZS. Kot piše N1, je bil to tudi eden izmed razlogov za dvig cen avtomobilskih zavarovanj.

A dvig cene delovne ure je pogosto pogojen z zahtevo zavarovalnic, da serviserji v zameno odstopijo določen odstotek rabata od rezervnih delov. To za avtoserviserje pomeni neposredno izgubo oziroma zmanjšanje prihodka. Posledično dejanski finančni učinek višje urne postavke za serviserje ni pozitiven, so opozorili na OZS.

Zavarovalnica Triglav očitke zavrača

Kot so STA povedali v Zavarovalnici Triglav, so bili o vložitvi prijave na Javno agencijo RS za varstvo konkurence (AVK) seznanjeni iz medijev. Navedbe SDA so netočne, ne odražajo dejanskega stanja in so zavajajoče, pravijo.

Še posebej so presenečeni nad navedbami o domnevnem prevladujočem položaju zavarovalnice na trgu. “Zavarovalnica na trgu avtokleparskih in avtoličarskih storitev v Sloveniji namreč nima prevladujočega položaja, tako da so kakršnikoli očitki s katerimikoli ravnanji v celoti neutemeljeni,” so zapisali in dodali, da bodo nastalo situacijo preučili in izvedli vse potrebne korake, da zaščitijo interese svojih strank, partnerjev in drugih deležnikov ter zavarovalnice kot celote.

Triglav, zavarovalnica
Zavarovalnica Triglav zanika, da bi imela prevladujoči položaj na trgu in da se s pogodbenimi serviserji ne bi želela dogovarjati (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Zavedajo se doprinosa dobrega partnerskega odnosa h končni izkušnji strank, čeprav delujejo v zahtevnem gospodarskem okolju in na izjemno konkurenčnem trgu, poudarjajo. “S partnerskimi servisnimi podjetji, ki so prisotni v vseh slovenskih regijah in predstavljajo znaten del ponudnikov avtokleparskih in avtoličarskih storitev, se zato vseskozi individualno pogajamo o načinu in vsebinskih okvirih sodelovanj,” trdijo.

Tako po lastnih navedbah kontinuirano prilagajajo tudi vse pogodbene podrobnosti (npr. o pravilih, obsegu sodelovanja, količinskih in cenovnih okvirih), o katerih se individualno dogovarjajo glede na specifiko posameznega partnerstva. Pri tem v celoti upoštevajo in sledijo vsem zahtevam veljavne zakonodaje in dobrih poslovnih običajev ter izpolnjujemo pogodbene obveznosti do svojih strank in poslovnih partnerjev, s katerimi imajo “neposreden in reden dialog glede njihovih morebitnih vprašanj in pobud”, so še povedali za STA.

Generali prekinil stike z SDA

Potem ko je lani več kot 100 članov SDA odločilo, da protestno ne bodo več sprejemali strank z vozili, zavarovanih pri zavarovalnici Generali, je Đureta danes povedal, da je Generali prekinil vsakršno komunikacijo s SDA ter da serviserjem po državi ponuja nekoliko višje urne postavke, da bi se izčlanili iz SDA. Zastopnik je dejal tudi, da je vložil ugovor pri krovni zavarovalnici Generali v Trstu in da jo bo, če kmalu ne bo odgovora, prijavil italijanskemu regulatorju.

Po njegovih besedah je sicer v prihodnjem obdobju na slovenskih sodiščih pričakovati več kot 1.000 tožb.

Eden od avtoserviserjev je po poročanju STA povedal, da so prekinili pogodbo s Triglavom, ker s priznanimi cenami niso mogli pokriti poslovanja. Četudi bi lahko stranke prosto izbirale serviserja na trgu, jih zavarovalnica ob cenitvi škode preusmerja na druge servise, s katerimi ima sklenjene pogodbe, je dejal.