Dva evropska letalska prevoznika tolčeta rekorde, Lufthansa pa zadržana
Poslovne rezultate za lansko leto sta objavila letalska prevoznika IAG in Air France-KLM, prihodnji teden jima sledi še Lufthansa.
Evropska letalska prevoznika Air France-KLM in britanski IAG sta v lanskem letu beležila rast prihodkov in dobička, kar kaže na okrevanje letalske industrije po pandemiji covida-19. Nemški tekmec Lufthansa lanskih rezultatov še ni objavil, je pa zaradi stavk znižal napoved letošnjega dobička.
Air-France-KLM, ki ima v lasti poleg francoske družbe Air France in nizozemske KLM v lasti še nizkocenovnika Transavia, je lani zabeležil rekordne letne prihodke. Ti so znašali 30 milijard evrov, kar je 15 odstotkov več kot leto prej. Tudi čisti dobiček je bil z 934 milijoni evrov rekorden in za 206 milijonov evrov večji kot leta 2022. Družba je uspela znižati neto dolg za 1,3 milijarde evrov, na dobrih pet milijard evrov, je razvidno iz letnega poročila.
“Leta 2023 smo izpolnili našo zavezo k močni operativni in finančni uspešnosti, obenem pa ohranili naš položaj referenčne skupine letalskih prevoznikov za trajnost. Med glavne dosežke lahko štejemo naša prizadevanja za nadaljnjo krepitev bilance in ponovno vzpostavitev pozitivnega lastniškega kapitala skupine,” je rezultate pospremil glavni izvršni direktor skupine Benjamin Smith.
Šestkrat večji dobiček pri IAG
IAG (International Airlines Group), ki ima v lasti pet letalskih družb, vključno z British Airways in špansko Iberio, je lani ustvaril 29,5 milijard evrov prihodkov. Dobiček po davkih pa je bil kar šestkrat večji kot v letu 2022, in sicer je znašal 2,7 milijarde evrov, sodeč po letnem poročilu.
“Leta 2023 je IAG več kot podvojil svojo operativno maržo in dobiček v primerjavi z letom 2022, ustvaril odličen prosti denarni tok, okrepil svoj bilančni položaj in obnovil zmogljivost, da se približa ravni pred pandemijo na večini svojih osrednjih trgov,” je dejal glavni izvršni direktor podjetja Luis Gallego.
Dobri obeti
Air France-KLM pričakuje, da se bo zmogljivost (Available Seat Kilometres – ASK) za skupino Air France-KLM, vključno s Transavio, leta 2024 povečala za pet odstotkov v primerjavi z letom 2023. Letos je bila zasedenost 93-odstotna v primerjavi s predkovidnim letom 2019.
Tudi IAG ima za 2024 dobre obete. Povpraševanje po potovanjih je še naprej močno. Družba beleži 92-odstotno zasedenost za prvo četrtletje 2024 in 62-odstotno rezervirano za prvo polletje. To je višje od zasedenosti kapacitet v istem obdobju lani.
V 2024 IAG načrtuje povečanje zmogljivosti (ASK) za približno sedem odstotkov. “Zlasti British Airways bo še naprej obnavljal svoje zmogljivosti na dolgih razdaljah na predkovidno raven, Iberia pa bo rasla učinkovito na rastočem latinskoameriškem trgu,” so zapisali pri družbi.
Lufthansa znižala oceno dobička
Vsi evropski prevozniki imajo po pandemiji kadrovsko stistko, saj je mnogo delavev zapustilo sektor. Posledično so bili delodajalci primorani ponuditi višje plače za privabljanje kadra. Air France-KLM je ob koncu lanskega leta uvedel tudi program udeležbe zaposlenih v lastništvu. V okviru tega je 17 tisoč zaposlenih (22 odstotkov vseh) kupilo za 46 milijonov evrov delnic družbe.
Nemška Lufthansa pa je zaradi stavk delavcev morala znižati napoved marže dobička za letošnje leto. Namesto predvidenih 7,4 odstotka bo marža dobička pred obrestmi in davki (EBIT) sedaj znašala 6,9 odstotka. Stavke v Nemčiji so sicer povzročile odpovedi več sto letov. Nova stavka tehničnega osebja se je začela v sredo in bo trajala do petka.
Lufthansa bo poslovne rezultate za preteklo leto predstavila 7. marca.