Apple postal prva blagovna znamka, vredna tisoč milijard dolarjev

Novice Forbes Slovenija 16. junija, 2024 17.08
featured image

Tehnološkemu velikanu iz Cupertina je v primerjavi z lani vrednost znamke poskočila za 15 odstotkov, kaže poročilo Kantar BrandZ.

16. junija, 2024 17.08

Proizvajalec iPhonov je sicer že tretje leto zapored obdržal naziv najdragocenejše blagovne znamke na svetu, je pokazalo poročilo Kantar BrandZ. Sledita mu Alphabetov Google s 753 milijardami dolarjev in Microsoft s 713 milijardami dolarjev. Na četrto mesto lestvice stotih najvrednejših blagovnih znamk na svetu se je s 577 milijardami uvrstil Amazon, na peto pa McDonald’s z 222 milijardami dolarjev.

S tržno kapitalizacijo v višini 3,18 bilijona dolarjev je Apple takoj za Microsoftom s 3,22 bilijona dolarjev in pred podjetjem Nvidia, ki proizvaja napredne čipe, in sicer z 2,97 bilijona dolarjev.

V začetku tega tedna je Apple predstavil nove funkcije umetne inteligence, ki naj bi okrepile povpraševanje po telefonih iPhone in obrnile trend upadanja prodaje njegovega paradnega izdelka.

Nvidia prvič med deseterico

Najhitreje je vrednost blagovnih znamk rasla v kategoriji platform za poslovne tehnologije in storitve, njihova skupna vrednost se je povečala za 45 odstotkov. Na valu navdušenja nad umetno inteligenco in razmahu povpraševanja po čipih se je Nvidia na lestvici povzpela za 18 mest in se prvič uvrstila med deset najvrednejših znamk na svetu, kaže poročilo Kantar Brand, ki ga povzema Reuters. Vrednost njene blagovne znamke se je v primerjavi z letom prej skoraj potrojila in zdaj znaša več kot 200 milijard dolarjev, s čimer je Nvidia postala šesta najvrednejša blagovna znamka.

Nvidia, podjetje, tehnolgija, čipi
Vrednost blagovne znamke Nvidia se je v primerjavi z letom prej skoraj potrojila (Foto: PROFIMEDIA)

“Nvidia se resnično razlikuje po tem, da tako mali kot institucionalni vlagatelji verjamejo v njeno osrednjo vlogo pri prelomnih zgodbah na področju tehnologije – inovacijah, kot so generativna umetna inteligenca in avtonomna mobilnost,” so za Reuters pojasnili v Kantarju.

Skupna vrednost stotih najvrednejših svetovnih blagovnih znamk na lestvici Kantar BrandZ se je v letu 2024 povečala za 20 odstotkov, kar je močan preobrat po lanskem padcu. Med najhitreje rastočimi znamkami na lestvici poleg Nvidie so se znašli tudi Google Cloud, Booking.com in Chipotle. Raziskava je zajela več kot 4,3 milijona intervjujev s potrošniki, 21.000 različnih blagovnih znamk na 54 trgih in v 532 kategorijah.

Na Danskem bi lahko kmalu kraljeval proizvajalec Ozempica

Prav v dneh, ko so v Kantarju objavili lestvico najvrednejših znamk na svetu, je Bloomberg poročal, da utegne Novo Nordisk prehiteti vodilno blagovno znamko na Danskem Lego.

Kot smo že poročali, je podjetje Novo Nordisk lanskega septembra postal najvrednejše podjetje v Evropi po tržni kapitalizaciji. Zdaj se bori še za mesto najvrednejše blagovne znamke na Danskem, ki ga že deveto leto zapored zaseda proizvajalec legendarnih lego kock Lego.

Medtem ko se je vrednost blagovne znamke Lego v zadnjem letu povečala le za tri odstotke na približno osem milijard dolarjev, je vrednost blagovne znamke Novo poskočila za 59 odstotkov na 5,1 milijarde dolarjev, je poročal Bloomberg. K uspehu družbe Novo Nordisk je prispevala dobra prodaja zdravil za hujšanje Ozempic in Wegovy.