Šiška pred veliko spremembo: več sto novih stanovanj in eden največjih parkov
Nov stanovanjski projekt je povezan z zadnjimi napovedmi ljubljanskega župana Zorana Jankovića, da se bo selila remiza Ljubljanskega potniškega prometa (LPP).
Šiška je v zadnjih letih z urbanističnega vidika doživela več sprememb. V razmiku nekaj sto metrov od obvoznice so zrasli nov nakupovalni center Aleja, novi stolpnici Spektra in štirje bloki Kvartet. Skupno nekaj več kot 400 stanovanj.
Bližje centru so lani nasproti Tivolija končali gradnjo soseske Center Bellevue z 78 stanovanji. Pred meseci se je začela tudi gradnja enega največjih komercialnih centrov ob severni obvoznici.
Novi stanovanjski projekti se obetajo še na ulici Pod hribom v neposredni bližini Krajinskega parka Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib. Gradili naj bi tudi Dravljah, kjer naj bi v treh stolpnicah zgradili 356 stanovanj, ter na peščenem parkirišču pri Kinu Šiška.
A še večji od zgoraj naštetih projektov utegne biti morebitni stanovanjski soseski na območju tovarne Union, ki je večji del pivovarske dejavnosti že preselil v Laško, in najnovejši projekt, ki se predvideva na mestu sedeža in glavne garaže Ljubljanskega potniškega prometa (LPP).
Mestna stanovanja in nov park
O njej je govoril ljubljanski župan Zoran Janković na podelitvi priznanj častnim meščanom Ljubljane in napovedal selitev remize LPP na novo lokacijo v Stanežiče, ob parkirišču P+R. To možnost je sicer omenjal že lani marca, ko je govoril o zasedenosti parkirišč P+R.
S selitvijo se bo med Celovško in Litostrojsko cesto sprostilo skoraj 50.000 kvadratnih metrov veliko zemljišče.
“Zgradili bomo okoli 500 mestnih stanovanj na 5.000 kvadratnih metrih, na preostalih 45.000 kvadratnih metrih pa bo tretji največji park v Ljubljani, za Tivolijem in Šmartinskim parkom,” je dejal ljubljanski župan in nadaljeval, da bodo porušili garaže, stavbe in delavnice, ki na tem mestu stojijo že od leta 1931. Pred avtobusi so tam počivali tramvaji.
Pred desetletjem špekulirali o Rudniku
Ideja o selitvi pokritega prostora za popravljanje, shranjevanje in čiščenje vozil obstaja že več kot deset let. Pred 13 leti se je omenjala morebitna selitev LPP na Rudnik, kjer je imela zemljišča in proizvodne prostore propadla Skupina Viator & Vektor. Ideja je bila, da bi LPP prodal svoje zemljišče v Šiški, kjer bi nato zgradili stanovanja, sami pa bi se preselili nekoliko bolj na obrobje, vendar se ni nikoli uresničila.
Pred sedmimi leti so na LPP začeli pripravljati projekt za prenovo remize na obstoječi lokaciji, leta 2019 pa so izbrali tudi idejno rešitev za posodobitev remize. Takrat so predvidevali, da bodo do konca leta 2023 postavili nadstrešek na severni strani zemljišča. Celoten projekt, ki bi vključeval tudi ozelenjeno nadstrešnico, in nov, večji servisni center, pa bi končali leta 2030. Ob tem so načrtovali še gradnjo dveh novih poslovnih objektov, v enem od njih bi bila nova upravna stavba LPP.
Še konec leta 2021 delali na projektu v Šiški
Še konec leta 2021 je LPP v odgovoru mestnemu svetniku Marku Koprivcu zapisal, da bo remiza ostala v Šiški in da bodo postopki podrobnega prostorskega načrta zaključeni v letu 2022. Nato pa bo gradnja Servisno-vzdrževalnega centra potekala v več fazah.
Takrat so v LPP navedli, da o selitvi ne razmišljajo in da alternativna lokacija ni bila izbrana. Dodali so, da je obstoječa lokacija najugodnejša s stališča “prevoženih kilometrov avtobusov do izhodiščne postaje Bavarski dvor oziroma do končnih postajališč posameznih prog”.
V obrazložitvi, zakaj ne razmišljajo o selitvi LPP, so še zapisali, da v enem letu opravijo 270 tisoč dostavnih kilometrov, vsak dodatni kilometer oddaljenosti od centra pa poveča število dostavnih kilometrov za približno 90 tisoč.
“Povprečni strošek prevoženega kilometra znaša 3,5 evra. To pomeni, da se za vsak dodatni kilometer oddaljenosti Potniškega centra LPP od centra mesta stroški za dostavo povečajo za 315 tisoč evrov letno,” so zapisali v LPP, ki je zadnje leto edini v skupini Javnega holdinga Ljubljana poslovno leto končal z izgubo – 4,7 milijona evrov.
Preobrat na predstavitvi projekta
Zakaj so se odločili za selitev remize LPP v Stanežiče? Na občini odgovarjajo, da bodo več podrobnosti predstavili v prihodnjih mesecih. Direktor LPP Peter Horvat je za Siol dejal, da so o novi lokaciji začeli govoriti na predstavitvi projekta prenove v Šiški. Kot je dejal tudi Janković, je pobudnik ideje podžupan Rok Žnidaršič, ki je na občini nasledil Janeza Koželja in je pristojen za urbanizem.
“Nekaj je bilo sicer začudenja, ampak jaz sem bil takoj za. Če je Celovška cesta razširjena, če so urejene povezave na avtocesto, je to idealna lokacija za LPP. Poleg tega bi imeli v tej remizi prostor za 350 avtobusov. Vse procese bi lahko prilagodili najbolj optimalno, od polnjenja na elektriko, vodik, plin … Zdaj to res ni najbolje urejeno, avtobuse premikamo po remizi cele noči in ljudje v bližini res ne morejo biti zadovoljni,” je za Siol dejal Horvat.
Po njegovih besedah bi lahko selitev izpeljali v sedmih letih, najprej pa sledi priprava občinskega podrobnega prostorskega načrta in pa čakanje, da Dars uredi manjkajoči priključek iz predora Šentvid na Celovško cesto ter da direkcija za ceste razširi Celovško cesto, ki naj bi imela na tem odseku, pri Vižmarjah, po novem šest pasov.
Nova remiza povezana tudi s prenovo in širitvijo Celovške
V vsako smer naj bi bila tudi rumena pasova za avtobuse. Trenutno je P+R v Stanežičah, ki je namenjen parkiranju osebnih avtomobilov in nato nadaljevanju poti v mesto z javnim prevozom, najslabše zaseden od šestih tovrstnih parkirišč. Po podatkih iz leta 2022 je na 415 parkirnih mestih v celem letu parkiralo 9.300 avtomobilov, kar je 6,1-odstotna zasedenost. Pred dobrim letom je Janković na tiskovni konferenci dejal, da se bo z novo cesto povečala tudi priljubljenost stanežiškega parkirišča.