Za železniško postajo v Ljubljani spet dve previsoki ponudbi, kaj sledi?
Tudi na drugi razpis za izvajalca gradnje nove železniške postaje v Ljubljani sta prišli dve ponudbi; čeprav sta občutno nižji kot v prvo, sta še vedno precej nad oceno investitorja.
Na drugo javno naročilo direkcije za infrastrukturo sta se po poročanju STA prijavila enaka ponudnika kot na prvo, ki ga je direkcija zaradi previsokih ponujenih cen razveljavila. Gre za konzorcij SŽ-Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin in CGP ter celjsko družbo VOC Objekti.
Direkcija je prvi razpis objavila novembra lani. Kot ocenjeno vrednost del je navedla 136,6 milijona evrov brez davka na dodano vrednost (DDV) oziroma 166,7 milijona evrov z davkom. Ponudba konzorcija je takrat znašala 260,8 milijona evrov z DDV, ponudba VOC Celje pa 295,2 milijona evrov z DDV.
Zaradi prevelikega razkoraka v ceni je direkcija razpis končala brez izbire in objavila novega. Na drugem razpisu marca letos je vrednost del zvišala na nekaj več kot 173,3 milijona evrov brez davka oziroma dobrih 211 milijonov evrov z davkom.
A prejeti ponudbi sta tudi tokrat višji od ocen direkcije. Nižjo ponudbo je znova oddal konzorcij, ki bi dela opravil za nekaj manj kot 247 milijonov evrov. Družba VOC Objekti je vrednost del ocenila na 259,6 milijona evrov.
Kaj sledi?
Če bo direkcija za infrastrukturo ponovno obe ponudbi ocenila kot previsoki, bo naročilo zaključila brez izbora izvajalca. Potem lahko razpis začne znova ali pa sproži pogajanja z obema ponudnikoma.
Seveda se z vsakim neuspelim korakom odmika datum začetka gradnje. Ljubljanski župan Zoran Janković je februarja ocenjeval, da bo ponovitev razpisa zamaknila začetek gradnje za šest mesecev. Sam se je zavzemal za pogajanja s predragima gradbincema.
Osrednji ljubljanski projekt
Osrednji del prenove železniške postaje bo predvidoma obsegal gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod, ki bo omogočal povezavo za pešce med centrom mesta in Bežigradom.
V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo vozovnic, čakalnica za potnike in sanitarije. Skupna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano je 13.665 kvadratnih metrov.
Ob tem je predvidena še nadgradnja tirne infrastrukture, prenova signalnovarnostnih naprav ter rekonstrukcija obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje ter dostopi na severni in južni strani in gradnjo dvigal za dostop na perone iz podhoda. Predvidena je tudi nadgradnja peronske infrastrukture s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe.
Medtem že poteka prva faza nadgradnje največje železniške postaje v državi, ki je tudi nepogrešljiv člen železniškega omrežja v državi. Gre za gradnjo nadomestnega in razširjenega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto s spremljajočimi deli na tirni infrastrukturi.
Obenem naj bi v kratkem na območju železniške postaje stekla tudi gradnja na 350 milijonov evrov ocenjenega komercialnega projekta Emonika, kjer je prek družbe Mendota investitor madžarska bančna skupina OTP.
Sledila bo tudi gradnja nove avtobusne postaje, kjer so investitor Slovenske železnice, prihodnjih nekaj let pa bo območje tudi veliko gradbišče, ko gre za obnovo komunalne in cestne infrastrukture.