Podjetje, ki dobro služi z avtomatizacijo dolgočasnih opravkov v službi

Tehnologija Forbes 4. januarja, 2025 14.24
featured image

Moveworks je presegel 100 milijonov dolarjev letnih prihodkov, kar je mejnik, ki ga številna odmevna zagonska podjetja na področju umetne inteligence še niso dosegla.

4. januarja, 2025 14.24

Ko je novembra 2022 začel delovati ChatGPT, so si vodilni v številnih podjetjih prizadevali ugotoviti, kako uporabiti sisteme generativne umetne inteligence za učinkovitejše poslovanje. Zdaj, po pravem maratonu bleščečih predstavitev in napovedi, se želijo prebiti skozi ves hrup navdušenja in najti orodja, ki dejansko zmanjšujejo stroške in zagotavljajo donosnost naložb.

Bhavin Shah, glavni direktor in soustanovitelj platforme na osnovi pogovorne umetne inteligence Moveworks, trdi, da podjetjem pomagajo prav pri tem. Moveworksovo orodje umetne inteligence samodejno opravlja monotona opravila, kot sta odpravljanje težav z informacijsko tehnologijo in vlaganje zahtevkov za dopust. Zaposlenim pomaga tudi pri hitrem iskanju med dokumenti podjetja, kot so pogodbe, datoteke, pravilniki za delovna mesta in koledarji.

Shah trdi, da je Moveworks s tem podjetjem pomagal prihraniti milijone dolarjev, saj njihovi zaposleni lahko porabijo manj časa iskanju odgovorov na osnovna vprašanja in se posvetijo pomembnejšim projektom.

Mejnik, ki ga številna podjetja še niso dosegla

Z avtomatizacijo vsakdanjih opravil v kadrovskih in IT oddelkih naročnikov Moveworks dosega rast prihodkov, ki je redka tudi med nekaterimi najbolj prepoznavnimi zagonskimi podjetji, ki razvijajo projekte z generativno umetno inteligenco. Pred kratkim je objavil, da je presegel 100 milijonov dolarjev letnih rednih prihodkov, kar je izračun prihodkov za prihodnjih 12 mesecev na podlagi trenutnih mesečnih naročil in pogodb.

Uspeh Moveworksa, ko gre za prihodke, prihaja v času, ko so znana podjetja, ki se ukvarjajo z umetno inteligenco, zelo visoko ovrednotena, medtem ko so njihovi prihodki v primerjavi s tem precej nizki.

Podjetje Cohere, ki snuje velike jezikovne modele in je ocenjeno na 5,5 milijarde dolarjev, je po poročanju poslovne publikacije The Information julija 2024 ustvarilo 35 milijonov dolarjev prihodkov iz prodaje. Podjetje Hebbia, ki je ocenjeno na 700 milijonov dolarjev, pa je julija po trditvah portala Techchrunch s prodajo ustvarilo 13 milijonov dolarjev prihodkov.

Platformo Moveworksa uporablja približno pet milijonov zaposlenih v več kot 350 podjetjih (Foto: PROFIMEDIA)

Platformo uporablja tudi Toyota

Platformo Moveworksa, precej manj znanega imena na področju umetne inteligence, uporablja približno pet milijonov zaposlenih v več kot 350 podjetjih, med katerimi so tudi Hearst, GitHub, Toyota in Salesforce. Klepetalnemu robotu zastavljajo vprašanja, kot sta “Koliko lahko porabim, če peljem ekipo na večerjo?” in “Če imam še dovolj dopusta, ali lahko zame rezerviraš prost teden po zahvalnem dnevu?”

Sistem umetne inteligence v aplikacijah Slack ali Teams se poveže z zunanjimi orodji, kot so Workday, ServiceNow, ADP in Microsoft, tako da lahko zaposleni brskajo za informacijami, ki so shranjene v različnih aplikacijah.

Najprej razvili orodje za vsakodnevna opravila

Vrednost Moveworksa, ustanovljenega leta 2016, je ocenjena na 2,1 milijarde dolarjev. Zbral je več kot 300 milijonov dolarjev tveganega kapitala od pomembnih podpornikov, kot so Lightspeed Venture Partners, Bain Capital Ventures in Kleiner Perkins.

Podjetje je začelo svojo pot z izdelavo orodja, ki je samodejno opravljalo vsakodnevna opravila tehnične podpore, kot so ponastavitev gesel, naročilo novega prenosnega računalnika ali zagotavljanje dostopa do programov in map. Moveworks je za svojega klepetalnega robota sprva uporabljal modele statističnega strojnega učenja in je bil eno prvih podjetij, ki je v svoje orodje vključilo Googlov model BERT za obdelavo naravnega jezika, ki temelji na modelih strojnega učenja, tako imenovanih transformerjih. Ta model je pomenil tehnološki preboj, ki je spodbudil nastanek orodij generativne umetne inteligence, kot je ChatGPT.

“ChatGPT je budnica za podjetja po vsem svetu”

“Po prihodu ChatGPT so vodje podjetij začeli ugotavljati, da se njihovi klepetalni roboti za storitve za zaposlene v primerjavi z njim zdijo starodavni,” pravi Shah. Arif Janmohamed, partner pri družbi Lightspeed Venture Partners, ki je leta 2016 vodila prvi krog zbiranja sredstev za Moveworks, je dejal, da je bil pojav ChatGPT budnica za podjetja po vsem svetu.

Izjemen razmah generativne umetne inteligence je Moveworksu dal nov zagon in v zadnjih 18 mesecih podvojil bazo strank, pravi Shah.

Njegova programska oprema zdaj temelji na več deset velikih jezikovnih modelih, kot so GPT-4.0 podjetja OpenAI, Llama 3.1 podjetja Meta in Moveworksov lastni model MoveLM. Po Shahovih besedah se usposablja “na sintetičnih podatkovnih nizih, ustvarjenih s pomočjo umetne inteligence“. Temelj zanje je 14 milijonov pogovorov med zaposlenimi in klepetalnimi roboti, 500 milijonov stikov med strankami in naročniškimi službami za odpravljanje težav ter 400.000 spletnih strani z informacijami o izdelkih in storitvah, kot so navodila za uporabo in pogosto zastavljena vprašanja. Vse te podatke so anonimizirali, preden jih je zaužil model umetne inteligence.

Po prihodu ChatGPT so vodje podjetij začeli ugotavljati, da se njihovi klepetalni roboti za storitve za zaposlene v primerjavi z njim zdijo starodavni.

Bhavin Shah, Moveworks

Močna konkurenca

Ker podjetja na tem področju rastejo kot gobe po dežju, Moveworks zdaj tekmuje z vse večjim številom tekmecev, med katerimi sta tudi 4,6 milijarde dolarjev vredno podjetje, ki je na trg poslalo poslovni iskalnik na osnovi umetne inteligence Glean in Writer, katerega vrednost ocenjujejo na 500 do 700 milijonov dolarjev. Ta gradi celovito platformo za podjetja na osnovi generativne umetne inteligence. Tehnološki velikani, kot sta Salesforce in Microsoft, so prav tako uvedli lastne sisteme za avtomatizacijo nalog na osnovi umetne inteligence. Med njihovimi nalogami sta na primer prepoznavanje potencialnih strank in pisanje programov.

Shah pravi, da je izgradnja sistema, ki razume edinstvene značilnosti vsakega podjetja, velik izziv. Orodje mora biti na primer sposobno zaznati kratice s polno soglasniki, ki jih običajno uporabljajo v obrambni industriji, ne pa da se zmede in misli, da se je nekdo zmotil pri pisanju na tipkovnico. Prav tako mora biti sposobno ustrezno odgovoriti na vprašanja, kot je “Kje je Michael Jackson?”, pri čemer mora zaznati, da je Michael Jackson verjetno ime konferenčne sobe in ne osebe.

“Podjetja s področja umetne inteligence, ki še niso razvila tovrstnega orodja, bodo šele ugotovila, da to ne bo delovalo, če se dejansko ne boste spopadli z vsemi temi nadležnimi, neprijetnimi, zamotanimi problemi, saj svet dejansko deluje prav zaradi tega, ker jih nekdo reši,” poudarja Shah.

Avtor članka je Rashi Shrivastava.