Tesla gre z najnovejšo tehnologijo na Kitajsko
Tesla se pripravlja na registracijo svoje programske opreme za popolnoma samovozečo vožnjo pri organih na Kitajskem.
Želja ameriškega proizvajalca električnih vozil je, da bi tehnološko napredni sistem samostojne vožnje na Kitajskem registrirali že letos, poroča Reuters, ki se sklicuje na neimenovane vire.
Tesla razmišlja tudi o prodaji programske opreme kot mesečne naročnine že obstoječim lastnikom njihovih avtomobilov na Kitajskem. Ta je za Teslo drugi največji trg.
Uspešna registracija programske opreme pri kitajskem ministrstvu za industrijo in informacijsko tehnologijo bi Tesli odprla pot za interno testiranje popolne samovozeče vožnje (FSD) na cestah. Najprej bi bilo to v domeni zaposlenih v Tesli, nato pa bi v prihodnjih mesecih kot nadgradnjo ponudili tudi kupcem. Podjetje trenutno na Kitajskem ponuja dve manj izpopolnjeni različici Autopilota, sistema za pomoč vozniku.
Reuters je že poročal, da Tesla razmišlja tudi o licenciranju storitve FSD, kar pomeni, da bi jo lahko ponujali tudi drugim avtomobilskim proizvajalcem na Kitajskem.
Lahko bi spodbudili tudi druge proizvajalce
Prodaja FSD na Kitajskem bi za Teslo pomenila nov vir prihodkov, saj se je v prvih štirih mesecih letošnjega leta obseg prodaje v tej azijski državi zaradi povečanih popustov in konkurence kitajskih proizvajalcev električnih vozil zmanjšal za 7,6 odstotka.
“Teslina prizadevanja za uvedbo sistema FSD na Kitajskem bi tudi spodbudila druge konkurente, da pospešijo raziskave in razvoj,” je dejal direktor svetovalnega podjetja Automotive Foresight s sedežem v Šanghaju Yale Zhang.
Teslina želja, da na Kitajsko pripelje najnovejšo različico FSD, naj bi bila del strateškega premika ustanovitelja podjetja Elona Muska, so prepričani pri Reutersu. Najnovejša različica po besedah Muska pomeni pomembno pot do zagotavljanja popolnoma avtonomnih sistemov vožnje.
Že več jih je pred njimi
Če se bodo Teslini načrti uresničili, se bo pridružila vsaj desetim avtomobilskim proizvajalcem in dobaviteljem, ki na Kitajskem ponujajo tako imenovane zmogljivosti avtonomne vožnje druge stopnje. Nekateri med njimi podobnih sistemov v svojih vozilih ne zaračunavajo dodatno.
Sistemi druge stopnje, kot je FSD, še vedno zahtevajo pozornega voznika z rokami na volanu, vendar je Musk dejal, da so popolnoma avtonomna vozila blizu. V Tesli so povedali, da bodo avgusta razkrili nove podrobnosti o svojem programu robotskih taksijev.
Samostojna vožnja na podlagi umetne inteligence
Teslin model umetne inteligence za avtonomno vožnjo, znan kot nevronska mreža, je odmik od algoritmov, ki temeljijo na pravilih in so se doslej uporabljali za usposabljanje samovozečih sistemov.
Nekateri vidijo v tem modelu način za izdelavo samovozečih avtomobilov, ki se hitreje učijo in na cesti sprejemajo odločitve, ki so bolj podobne človeškim.
Tudi Huawei in Xpeng sta nedavno povedala, da sta začela razvijati celovit model umetne inteligence za avtonomno vožnjo, ki bo sledil Teslinemu zgledu.
Teslini tekmeci lahko razvijejo algoritme, ki so potrebni za tekmovanje z njenim pristopom k FSD, vendar jim bo težko ujeti ameriškega proizvajalca električnih vozil glede podatkov in potreb po razvoju računalniške moči, je prepričan profesor na Inštitutu za inteligentna vozila šanghajske univerze Jiao Tong Yin Chengliang.
Tesla za usposabljanje sistema FSD uporablja superračunalnik Dojo in pri tem analizira videoposnetke iz milijonov električnih vozil Tesla, kar je največja baza na svetu. Velik vzorec pomeni veliko prednost pred tekmeci.